Hej igen!
Priset som jag angav för lägenheten (från 600 kr el. 65 Euro/natt) gäller under nyår eller vid karnivalen - då de enklaste hotellen i Rio många gånger vill ha typ 3000 kr eller mer per natt (och de lite bättre hotellen kan kosta minst 10.000 kr per natt!). Andra perioder är priset från 300 kr el. 32 Euro/natt för den här lägenheten.
Men som sagt, har dessutom många fler alternativ att erbjuda - såväl billigare som mer lyxiga!
Ser fram emot att hjälpa dig/er att ha en fantastisk tid i Rio!
Anders
============================================
Hej!
Söker du/ni boende i Rio de Janeiro (januarifloden) eller i någon annan stad i Brasilien? Antingen för att stanna någon vecka eller två (kanske under nyår eller under karnivalen i Rio de Janeiro) - eller kanske flera månader?
Jag är en svensk som bor i Rio de Janeiro (pratar brasiliansk portugisiska) och som kan hjälpa till med allt som du kan tänkas vilja ha hjälp med, inkl. att hyra lägenhet - vilket är mycket mer prisvärt, rymligt, trevligt och säkert än ett hotell!
T ex har jag en lägenhet (ett större sovrum med dubbelsäng och air condition + ett litet sovrum med ventilator i taket + fullt utrustat kök, inkl spis/ugn och stort kylskap med frys, och fräsht badrum i direkt anslutning till det större sovrummet) på 10 våningen i ett hus med bemannad reception 24 tim/dygn som kan korttids- eller långtidshyras till ett mycket attraktivt pris (från 600 kr/natt).
Läget är perfekt (ligger i Copacabana/Ipanema) - mindre än 2 min till fots från Copacabana beach och dessutom med bekvämt gångavstånd till Ipanema beach. Jag har dessutom precis fixat med bredbandsinternet och kabel.
Den har precis blivit ledig, så för den som är snabbt framme kan den t.o.m. hyras under nyår eller/och karnivalen - vilket ar en unik möjlighet eftersom det ar mycket svårt att få tag på en lägenhet under dessa perioder.
Har andra alternativ också - så säg bara vad du vill ha så kan jag hitta något!
Kontakta mig på
andersrio@yahoo.com.br med dina/era önskemål så hör jag av mig till dig/er per email inom 24 timmar (oftast inom mindre än 12 timmar!)!
Svarar gladeligen också på frågor som du/ni kan tänkas ha inför en resa till Brasilien!
Om du/ni redan är på plats eller på väg till Rio kan inflyttning ske så snart som inom 24-48 timmar!
Vill också passa på att önska alla ett riktigt gott nytt år!!
Soliga hälsningar från Rio,
Anders