ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-12-29, 00:31

AndersRio

Standard Rio de Janeiro - oops, kanske bäst att förtydliga priset ;-)
Hej igen!

Priset som jag angav för lägenheten (från 600 kr el. 65 Euro/natt) gäller under nyår eller vid karnivalen - då de enklaste hotellen i Rio många gånger vill ha typ 3000 kr eller mer per natt (och de lite bättre hotellen kan kosta minst 10.000 kr per natt!). Andra perioder är priset från 300 kr el. 32 Euro/natt för den här lägenheten.

Men som sagt, har dessutom många fler alternativ att erbjuda - såväl billigare som mer lyxiga!

Ser fram emot att hjälpa dig/er att ha en fantastisk tid i Rio!

Anders

============================================

Hej!

Söker du/ni boende i Rio de Janeiro (januarifloden) eller i någon annan stad i Brasilien? Antingen för att stanna någon vecka eller två (kanske under nyår eller under karnivalen i Rio de Janeiro) - eller kanske flera månader?

Jag är en svensk som bor i Rio de Janeiro (pratar brasiliansk portugisiska) och som kan hjälpa till med allt som du kan tänkas vilja ha hjälp med, inkl. att hyra lägenhet - vilket är mycket mer prisvärt, rymligt, trevligt och säkert än ett hotell!

T ex har jag en lägenhet (ett större sovrum med dubbelsäng och air condition + ett litet sovrum med ventilator i taket + fullt utrustat kök, inkl spis/ugn och stort kylskap med frys, och fräsht badrum i direkt anslutning till det större sovrummet) på 10 våningen i ett hus med bemannad reception 24 tim/dygn som kan korttids- eller långtidshyras till ett mycket attraktivt pris (från 600 kr/natt).

Läget är perfekt (ligger i Copacabana/Ipanema) - mindre än 2 min till fots från Copacabana beach och dessutom med bekvämt gångavstånd till Ipanema beach. Jag har dessutom precis fixat med bredbandsinternet och kabel.

Den har precis blivit ledig, så för den som är snabbt framme kan den t.o.m. hyras under nyår eller/och karnivalen - vilket ar en unik möjlighet eftersom det ar mycket svårt att få tag på en lägenhet under dessa perioder.

Har andra alternativ också - så säg bara vad du vill ha så kan jag hitta något!

Kontakta mig på andersrio@yahoo.com.br med dina/era önskemål så hör jag av mig till dig/er per email inom 24 timmar (oftast inom mindre än 12 timmar!)!

Svarar gladeligen också på frågor som du/ni kan tänkas ha inför en resa till Brasilien!

Om du/ni redan är på plats eller på väg till Rio kan inflyttning ske så snart som inom 24-48 timmar!

Vill också passa på att önska alla ett riktigt gott nytt år!!

Soliga hälsningar från Rio,

Anders
Svara med citat

Gammal 2007-08-22, 13:04

David

Standard
Hej! Jag och min tjej ska göra en långresa i latinamerika till våren. Vi börjar pang bom rätt i karnevalen i Rio och undrar om du kan hjälpa oss fixa boende. Vi ser hellre att det är billigt än bra. Vi funderar t o m på att flyga fram och tillbaka till Salvador över karnevalen, både för att det verkar roligare samt billigare där. Har du några lägenheterskontakter i Salvador också? Skicka gärna några prisförslag m m. Ser fram emot svar.
Svara med citat

Gammal 2007-08-22, 13:05

David

Standard
p.s. din mailadress funkar inte
Svara med citat

Gammal 2008-07-06, 13:17

Samuel.M

Standard Rio
Hej!
vi är tre killar som tänkte resa ner till Brasilien och planerar att va i Rio under karnevalen. Skulle uppskatta om du kunde ordna eller rekommendera billigt boende under den veckan, något enkelt duger fint.

Tack på förhand
Samuel
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 14:35

Gäst

Standard Två svenska tjejer till Rio
Hej på dig!

Vi är två 20-åriga tjejer från Stockholm som planerar att åka till Rio i oktober för att stanna ett par månader och behöver all hjälp vi kan få!
Har du fortfarande eller vet du någon lägenhet som är ledig?

Vi vore tacksamma för svar!

Vänliga hälsningar,

Caroline och Joanna
Svara med citat

Gammal 2009-04-08, 10:46

Teresaciel

Nykomling
Teresaciel är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard
Bom dia. Meu nome e Teresa e eu vou pelo RJ em junho, vou ficar 2 meses e super dificil de achar um apartamento la em copacabana mesmo. Så jag skulle vilja yra en lägenhet i ca 2 månader. Juni och juli månad i copacabana. Min budget är ganska låg. Men en lägenhet som kostar ca 4000 max i månaden. har ni det?
mitt nr är 070-336-9819
teresa_aberg@hotmail.com

sedan är min syster ev intresserad av hyrning veckovis.
Hon vill hyra en lägenhet med en kompis den 14juli och en vecka framåt.
så snälla, skulle vara så tacksam om ni hör av er.
mvh Teresa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8