Första
sidan
Rese
forum
Sök i
forumet
Res
bilder
Resmåls
fakta
Logga
in
Förstasidan
Reseforum
Europa
Övriga Europa
Serbien och Montenegro
Serbien och Montenegro
Användarnamn
Lösenord
LinkBack
Ämnesverktyg
2006-03-01, 23:40
S&B
Serbien och Montenegro
3 Juni 2005 åkte jag och min sambo till Serbiens huvudstad Belgrad via Milan ( Malpenza) och sedan vidare till Kragujevac som ligger c:a 14 mil söder om Belgrad!
Vårat besök i detta krigshärjade land var att hälsa på Min sambos Morföräldrar!
Vi lämnade Simrishamn och med tåg tog vi oss via Malmö till Köpenhamn, och sedan ett flyg till Malpenza ( Milano) för att sedan ta ett fjuttigt plan till Belgrad. Där hämtades vi av Mormor och en släkting till henne i en liten Yugo, en inhemsk bil med 1 hästkraft kändes det som....ni kan tänkia att en resa på c:a 1 timme i Sverig, tog 2 timmar och 10 minuter.
Väl framme i Kargujevac var klockan 2 på natten och vi la oss för att sova direkt!
Dag 2 så åt vi frukost och sedan vandrade vi igenom denna fina men slitna stad på c:a 250 000 invånare. Innan Kriget så Levde staden på biltillverkaren YUGO som är en inhemsk bil som vad jag uppfattade som att c:a 50% av befolkningen hade.
Sedan tidigare hade vi planerat att vi skulle åka till kusten i Montenegro under denna 2 veckors period....det vi trodde var en kanske 3 timmars resa visade sig vara en 13 timmars bussresa på vägar som påminde om sverige kanske på 50 talet.......( inte för att jag vet men kan tänka mig)
För simrshamnsborna gämförde jag vägarna som de är mellan våra småbyar häromkring!
Fortsättnig följer!
S&B
2008-05-14, 12:47
Gäst
Att åka bil från Serbien till Montenegro är verkligen grymt, får man se Serbiens riktiga skönhet och även Montenegros!
Va bara de jag ville skriva
Gäst
«
Ryssland
|
Transitvisum, Kaliningrad
»
Ämnesverktyg
Visa utskriftsvänlig version
E-posta den här sidan
Arkiv
-
Topp
Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO
3.0.0 RC8
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us