ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-19, 16:22

Gäst

Standard Slovenien?
Jag är otroligt sugen på att åka till Slovenien. Är det någon som varit där? Jag funderar på saker som om det är lättast att basera sig i Ljubljana eller om det är bättre att flytta runt när jag vill se saker som Bled och Škocjangrottorna.
Svara med citat

Gammal 2012-01-25, 17:58

EllenL

Nykomling
EllenL är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till EllenL
Standard
Hej!
Så kul att du fått upp ögonen för Slovenien, detta undersköna land. Jag och en kompis liftade från Istrien till hamnstaden Koper och sen vidare med buss till Nova Gorica där vi bodde i en skola som höll öppet som hostel för backpackers om sommaren. Tågresan från Nova Gorica till Bled var utom denna värld med gröna berg och fluorescerande kristallklara bäckar, vi njöt verkligen. I Bled finns bra alternativ om du vill övernatta, från billig hostelstandard till lyxboende. Grottorna kom vi tyvärr aldrig till men det tar ju bara någon timme att åka dit från Ljubljana. Jag rekommenderar dig att bo på olika ställen och se desto mer. Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-03-17, 18:32

Gäst

Smile Hej Sloveinen
Klart du skall åka dit. Underbart fint och massor av att se.
Jätte fint vatten och ett kanon stort härligt badlandskap om man älskar sånt.
Sen har du Europas största grottor där som heter Postojna. Bad orten man skall bo i heter Portoroz.

Ja listan e lång skall själv ner i sommar igen barnen älskar detta härliga land.

Ha så kul om du väljer Slovenien
Svara med citat

Gammal 2012-03-17, 18:57

Gäst

Standard
Jo, jag ska till Slovenien Resan är bokad, grottorna ska ses.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8