Vi har varit i Budapest två weekend och anser det vara en stad med mycket att se, uppleva, god mat, mysfaktor för två men även ett ställe att kunna roa sig på. Det finns det välkända badehuset Széchenyibadet med de olika baen, bastu och spa, där finns de spännande labyrinterna under borgen, pannkakshuset och et bra ställe att roa sig på kvällen med god mat, dryck och liveband var "fat Mo's.
Saluhallen var ett annat ställe som var en upplevelse om man är glad i mat, bakom turiststråken hittade vi även mysiga restauranger som riktade sig mer till ungrarna, där de helt plötsligt stod och dansade Argentinsk tango mellan borden....väldigt mysig och härlig stad!!
Citat:
Ursprungligen postat av Mimi__
Jag och min kille har ett ganska "nytt" förhållande.. Vi vill resa i väg och bara mysa men även ha möjlighet att gå ut och köra en partykväll.. Men mest må bra, slappna av och ta hand om varandra.
Jag behöver råd och tips om vart man kan tänkas åka?
Jag har rest runt en del men vill helst uppleva ett nytt ställe tillsammans med honom..
Det är i slutet av juli som vi planerar att resa iväg 1 veckan på sol och bad semester.
Snälla hjälp mig, vill veta alla era tips och råd!!
|