Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Även jag är mycket sugen på att åka till Ukarina, men jag personligen skulle nog välja Lviv, Odesssa, Tjernobyl och kanske Kiev. Framförallt Tjernobyl och den tomma staden Pripyat lockar väldigt mycket.
|
Jag var i Tjernobyl i sommras och kan varmt rekommendera det! Nu åkte vi på en större gruppresa vilket inte är optimalt (speciellt inte för mig som gillar att fota en hel del), men det var ändock en upplevelse! Jag kommer nog att åka igen men då i mindre grupp som kan färdas i bil, på kanske 3 pers + guide. Är precis hemkommen så har inte hunnit ordna till bilder, men jag kan lägga upp några vid tillfälle för påseende.
Förövrigt är Ukraina ett spännande land, vi hade turen att resa med vår Vitryske kompis så språket var inget problem. Jag kan läsa det kyrilliska alfabetet (hjälpligt) och det underlättar markant! Jag kan även varmt rekommendera Odessa, det som finns att se är själva staden, samt om man gillar att simma i svarta havet, det var över 30C när vi var där så klart jämförbart med medelhavet.