ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-03, 20:47

idaxelsson

Nykomling
idaxelsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard åldersgränser i amsterdam?
Hej på er
Tänkte höra om det är ngn här som har varit i amsterdam/holland överhuvudtaget och vet hur stränga de är med åldersgränser osv.. Jag är nämligen 17 år & ska dit om lite drygt en vecka vet redan att de åldersgränserna som är enligt lag är 16 för öl osv medans det är 18 för starksprit & om man vill röka cannabis. Det jag undrar är hur svårt det är att komma in på nattklubbar osv. efetrsom många klubbar verkar ha 18årsgräns? Kan dessutom nämna att jag är tjej och ofta får höra att jag ser äldre ut...
Svara med citat

Gammal 2009-08-16, 20:27

Janne Banan

Standard Coffe shops
Citat:
Ursprungligen postat av idaxelsson Visa inlägg

Hej på er
Tänkte höra om det är ngn här som har varit i amsterdam/holland överhuvudtaget och vet hur stränga de är med åldersgränser osv.. Jag är nämligen 17 år & ska dit om lite drygt en vecka vet redan att de åldersgränserna som är enligt lag är 16 för öl osv medans det är 18 för starksprit & om man vill röka cannabis. Det jag undrar är hur svårt det är att komma in på nattklubbar osv. efetrsom många klubbar verkar ha 18årsgräns? Kan dessutom nämna att jag är tjej och ofta får höra att jag ser äldre ut...
Om du är tjej och ser någorlunda bra ut så är det inga problem för dig att få röka på inne på en sk coffeshop även om du är under 18 som är den officiella gränsen.
Det är en annorlunda och kul upplevelse som jag kan rekomendera eftersom det är få platser det kan ske på lagligt och under ordnade och säkra former.
Svara med citat

Gammal 2009-12-20, 13:09

TageBoy

Medlem
TageBoy är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Jag har för mig att det är 18 på de flesta bra pubarna eller barerna /krogarna/uteställen..

Men som sagt är du en tjej med blont hår snygg kropp så brukar man komma in överallt som i Sverige ungefär.. Men hoppas inte på för mkt.. o mucka inte med lagen o hamna i fängelse därnere.. lite hårdare än vårat fängelse haha
Svara med citat

Gammal 2009-12-24, 13:39

Lottapotta

Medlem
Lottapotta är inte uppkopplad

Standard
Sammanfattning:

Skall vara 16 för att köpa i butiker, men 18 för att dricka på pubar/barer/uteställen.. 16 på en del uteställen dock de lite sunkigare ställena.. 18+ på de bättre uteställena..

"När jag var i Holland i sommras så var det 16 år för de drycker som säljs i butikerna, dvs. öl och vin mm. I spritbutikerna gällde 18 år för starksprit. På krogen var det 16, men det gällde sunkställen, alla bra ställen var det 18+ på.
På coffeeshoparna gällde 16år.
"
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 18:39

Hillefille

Medlem
Hillefille är inte uppkopplad

Standard
Det där stämmer enligt praxis men de brukar se lite mellan fingarna vad gäller åldersgränser osv...

Men hoppas inte på det om du besöker en finare klubb/uteställe då de kan vara hårdare.. Tjejer har som i regel lättare att komma in oavsett ålder.. Om de inte är typ under 10 år..

Hur gamla är ni då? 17?
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 13:56

Skogsmulla32

Lightbulb Resande till Nederländerna
Hej, vad roligt du vill besöka Nederländerna. Jag önskar att du har mer för dig än att sitta på någon kaffeshop o röka. Det finns massor med kul o interessant att besöka, som måhända ger mer än vad tillfredställelse av din"stora längtan"kommer att göra. Du är så pass ung, o bryr dig inte om följderna än. Men allting har konsekvenser, om man bryr sig, vill det eller förstår det eller ej, ingen kommer undan. De flesta av knark-arter är preparerade o en gång bruk är redan mycket förslavande. Du kanske tycker att det verkar spännande o ser inte än på dessa förödande "biverkningarna". Tänk dig förr! innan. Jag lovar att det inte är värd att riskera resten av ditt liv för. Sådant förstör så pass mycket att all sann glädje försvinner för dig för alltid när du en gång har börjat. Lycka till med ditt liv, var mån om dig! Kram, från en som bryr sig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8