Jag försökte ge en rättvis bild av våran vistelse och våran upplevelse. Vi hade ingen dålig semester. Det här var bara fakta som vi upptäckte och tanken var att ge andra info om Herceg Novi då jag läst om några som frågat om vad andra tyckt.
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Jag tror att med rätt inställning så kan alla ställen bli bra, t.o.m. Adzjerbadjan.. När man läser det du skrivit funderar man vad du hade för förväntningar?
|
Det beror nog på hur man är och vilka förutsättningar som finns. En person som har svårt att gå har svårt att trivas och få en bra semester på en plats med nivåskillnader... Vi hade inga direkta förväntningar mer än en veckas semester för att vila upp oss lite. Ingen äventysresa med mycket omkringfarande. Det blev nog bara så att vi insåg på plats att sandstränder är roligare än betongbadplatser.
Citat:
Trodde du det skulle finnas svensk husmanskost, thaimat eller sushi??
|
Larvigt skrivet. Potatisklyftor indränkta i olja, alltså olja som flyter på tallriken med potatisklyftor som simmar i den. Pizza med brända sotbitar på. Alltså 2 cm stora. Jag menar inte att mat-kulturen var dålig utan att den var dåligt tillagad.
Citat:
Nästa gång du reser ngnstans; googla lite innan du åker dit, fråga lokalbefolkningen när du är där om vad de tycker är sevärt/prisvärt, och vart de går någonstans när de ska "mysa i sin egen stad".
Det blir sällan bättre än vad man själv gör det till.
|
Detta handlar inte om min research utan om en upplevelse och förhoppningsvis lite info för folk som funderar på Herceg Novi.
Många texter kan vara väldigt luddiga och framställa saker i bättre dager. Visst, vi borde kollat lite extra, men vet ej om det hjälpt. Man vet ju inte vad man tycker om något förrän man testat. Montenegro var annorlunda, det visste vi. Och Budva (som vi besökte) va betydligt roligare. Men Herceg Novi charmade aldrig oss.
Citat:
En funderare bara; kan det ha varit Solresor som egentligen fick tummen ned istället för själva resemålet??
|
Dessvärre var solresor inte någon positiv arrangör för oss, men det är ju trots allt staden vi var i. Solresors hotell var bra och den gamla stadsdelen kanske vissa tyckte om. Men Herceg Novi var ändå en ganska trist semesterort och det kan man ju inte skylla på Solresor.
Har du själv varit där? Då kan du ju ge en till bild isf så har folk något (troligen positivt) att jämföra med.