ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-29, 14:28

Gustav

Standard Hjälp! Visum till Ryssland
Hej!

Jag och en kompis tänkte fara till ryssland i Augusti, antigen med tåg/buss via finland eller flyga.
Huvudmålet är Moskva där vi tänkte bo hos en kompis som ska arbeta där helöa sommaren (han är inte ryss utan tjeck). Vi tänkte komma undan billigt genom att bo hemma hos honom.
Hur ska vi då fixa en "inbjudan" så vi kan skaffa visum?

Jag ringde och frågade "rysslandsresor.com" och dom sa drygt 2000kr per person så fixar dom en inbjudan.. men det måste ju gå att fixa billigare??

Vad krävs för en inbjudan om man vill slippa blanda in resebyråer eller hotell och liknande?

väldigt tacksam för svar!

//Gustav
Svara med citat

Gammal 2009-08-01, 11:49

svass

Nykomling
svass är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg

Hej!

Jag och en kompis tänkte fara till ryssland i Augusti, antigen med tåg/buss via finland eller flyga.
Huvudmålet är Moskva där vi tänkte bo hos en kompis som ska arbeta där helöa sommaren (han är inte ryss utan tjeck). Vi tänkte komma undan billigt genom att bo hemma hos honom.
Hur ska vi då fixa en "inbjudan" så vi kan skaffa visum?

Jag ringde och frågade "rysslandsresor.com" och dom sa drygt 2000kr per person så fixar dom en inbjudan.. men det måste ju gå att fixa billigare??

Vad krävs för en inbjudan om man vill slippa blanda in resebyråer eller hotell och liknande?

väldigt tacksam för svar!

//Gustav
Lättaste sättet är ju att boka nått billigt hotell så vitt jag vet
Svara med citat

Gammal 2009-11-02, 21:02

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Att söka visum till Ryssland är en onödigt komplicerad process som kräver inbjudan, stämplar, underskrifter och en del pengar. Man rekommenderas använda en resebyrå för att ansöka om ryskt visum, men det går även fixa nästan allt själv. Ryska ambassaden i Stockholm har mer info vad som behövs till en ansökan. Konsulara avdelningens
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 10:02

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Ett alternativ är att be din kompis företag ge er en inbjudan, det kan stå att ni skall studera arbetsprocesser i Ryssland eller vad som helst, det är mest en formalia att ha inbjudan, en kvarleva från Sovjettiden. När vi var i Vitryssland så fick kompisens förening skriva en inbjudan för att vi skulle delta i ett seminarium som hette "Svenskar i Vitrysk kultur", något sådant seminarium fanns naturligvis inte, dock var vi på deras bröllop så man kanske kan säga att det var korrekt ändå
Svara med citat

Gammal 2011-06-11, 19:40

myway1

Nykomling
myway1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Standard visum till Ryssland!
Det finns en resebyrå som heter Rustravel, de hjälper med att sköta visum till Ryssland för rimliga priser RusTravel resor till ryssland, de kan fixa allting på posten.
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 15:57

Privjet

Nykomling
Privjet är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Standard
Vi kan erbjuda dig ett visum till Ryssland med vår inbjudan för 1000 kr per person. Du behöver inte boka något hotell eller be din vän att skicka något dokument.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8