ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-04, 09:08

Gäst

Standard
Vem skulle försäkringsbolagen skriva avtal med och varför? Rent nonsens. Försäkringar gäller där försäkringsbolagen anser det vara värt risken, det kan vara till lands, till sjös eller i luften. Men i vissa länder där risken är för stor, gäller inte försäkringen.
Svara med citat

Gammal 2009-12-05, 00:34

Gäst

Standard Gröna kortet
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vem skulle försäkringsbolagen skriva avtal med och varför? Rent nonsens. Försäkringar gäller där försäkringsbolagen anser det vara värt risken, det kan vara till lands, till sjös eller i luften. Men i vissa länder där risken är för stor, gäller inte försäkringen.
Gröna kortavtalen innebär att det i varje avtalsslutande land skall finnas en särskild byrå. Dessa byråer garanterar ömsesidigt ersättning för skador i varandras länder och att sådan ersättning sedan kan återkrävas länderna emellan.

KÄLLA TRAFIKFÖRSÄKRING

Det finns alltså inget sådant avtal mellan länderna
Svara med citat

Gammal 2009-12-05, 09:01

Roine

Nykomling
Roine är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard
Visst gäller bilförsäkringen i Albanien. På gröna kortet som jag har så finns Albanien med som ett av de länder som försäkringen gäller i. Bilade själv genom Albanien i somrars ett fantastiskt vackert och billigt land.
Svara med citat

Gammal 2010-01-09, 16:38

Gäst

Wink hahah
Citat:

När det gäller politik och det man läser i tidningar kan det verka som att dom inte är välkomna men i verkligheten så är serber lika välkomna som alla andra.

Det finns tom kontaktförmedlingar i Serbien och Albanien som arrangerar kontakt mellan albanska och serbiska singlar.

Det sker runt 50 griftemål mellan serber och albaner årligen de senaste åren enligt kontak-förmedlingarna.

Jag tror tom att Serber, Montenegriner, Greker och Makedonier inte behöver visum för att resa in i Albanien.
fy vad du snackar skit du kan alldrig säga att albaner gifer med serber idag för det händer inte människan ...däremot finns några slaviskaminoriteter från förr itiden som lever idag i albanien de kan jag tänka mig...
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 04:06

Gäst

Standard Re: Serber & Albaner
Citat:

fy vad du snackar skit du kan alldrig säga att albaner gifer med serber idag för det händer inte människan ...däremot finns några slaviskaminoriteter från förr itiden som lever idag i albanien de kan jag tänka mig...
Det finns dokumäntär om jsut giftemål mellan serber och albaner på youtube YouTube - NE SHTRAT ME ARMIKUN PJESA E 1

kolla själv.
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 01:10

Gäst

Talking ja
det är som jag skrev ovan ,det finnes en slavisk minoritet från förr itiden...jag har sett den videon,för mig det låter konstigt de där tjejer eller kvinnor uttsätts för människorhandel av några personer som borde få sättas i fängelse .......de visste inget varken var de bor,vad en serb är mmm för mig var de vilda människor !!!!

du verkar lika sugen passa på!!!
Svara med citat

Gammal 2011-01-06, 23:05

perochcecilia

Nykomling
perochcecilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Albaninen ett land att rekomendera
Vi bilade genom Albanien i somras. Bara positiva erfarenheter, vänliga hjälpsamma mäniskor och ett land som ännu inte är påverkat av omvärlden. Läs gäran om vår resa på Hjulspår
Senast redigerad av perochcecilia den 2011-01-06 klockan 23:09.
Svara med citat

Gammal 2012-01-14, 16:52

Gäst

Standard Mars och april?
Hur är vädret i mars och april? Vet du det? Om man vill ha sol och värme, är Albanien okej då? Eller är det för tidigt?

ylva

Citat:

Hej allihopa!

Härmed skapas en ny tråd om Albanien. Jag vill inte att det förekommer någon antialbanien propaganda i inlägget såsom att det är farligt att besöka landet osv..

Albanien är ett land i södra Europa som i över 40 år styrdes av en diktator. På den tiden kunde ingen varken besöka landet eller lämna landet. Idag är Albanien ett europeiskt land, med EU-vänlighet. Landet kommer april 2009 gå med i Nato tillsammans med Kroatien.

Albanerna är ett mycket gästvänligt folk trots att dom varit isolerade från omvärlden i årtioenden. Det har även förekommit att turister inte behövt betala för maten just för att dom varit turister i det nya Albanien.

Albaniens klimat är varmt på sommaren men regnigt mot vintern. Snö förekommer inte längst kusten. På sommaren är temperaturen upp till 40 grader varmt. Så vatten rekommenderas.

Jag rekommenderar Albanien starkt för den som vill uppleva ett ännu inte fullt upptäckt område, och där naturen är helt orörd. Jag kan även tillägga att Albanien har de högsta bergen på Balkan. Naturen är helt underbar, för den som gillar vandring, cykling mm.

Städer att besöka:

Durres - Liger ca 170 km från grannlandet Kosovo
Saranda - Ligger 20 minuter från ön Korfu i Grekland
Vlora - Ligger i södra Albanien
Gjirokaster - Den historiska staden Gjirokaster

Albanien är idag europast billigaste resemål, men detta betyder inte att kvalitén på din semester blir dålig - Tvärtom, Albanien kan idag erbjuda dig en lyxig, varm och rolig semester till ett mycket bra pris. Så varför inte pröva på något nytt, något unikt?

Har ni frågor eller funderingar kring Albanien, så är det bara att posta det här. Jag svarar på allt som berör Albanien.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8