ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-06, 21:17

Gäst

Standard Bugiba eller St Juliens på Malta?
Vilket ställe är bäst? Enligt charterkatalogerna är båda ställena livliga och likvärdiga.Jag har fått uppfattningen att St Juliens har flest språkresande medans Bugiba är större men ändå lugnare - stämmer det? Var finns bäst badmöjligheter? De konstgjorda stränder som nämns - hur är de?
Prisnivån - hur är den för ex mat och dryck?
Svara med citat

Gammal 2009-06-21, 15:24

UllaoBella

Nykomling
UllaoBella är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard
åk till julians!!!
Svara med citat

Gammal 2009-06-21, 23:49

lindiz

Nykomling
lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
St:julians
Bada de kan man göra på den anlagda stranden mitt i St: Julians om man vill...Det är grovkorning sand.
Vi badar jämt i Mellieha bay som ligger 40min från St Julians...fin Sandstrand där!
Den tiden går FORT att åka med buss kostar typ 6 kr. Där har du restauranger och vattensporter.Fortsätter du 3 min till så kommer du till golden bay...men man måste gå uppför en lång backe. Va höga våger när jag va där! Rekomenderar verkligen att åka till Comino "blue lagoon" turkost rent vatten...helt underbart!
Matpriserna är lite billigare än hemma.Dom har ju euro där nu!
Själv så åker jag ner igen i början av september =)
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 16:34

Gäst

Standard
Vi bodde i Bugiba när vi var där men var runt en hel del. Det är ju inga avstånd direkt. De bästa restaurangerna hittade vi i st Juliens, som också känns mysigare som stad och inte lika hypertusristiskt. Det är dock närmare till stränderna som föregående inlägg skriver om från Bugiba. Jag skulle nog ändå välja st Juliens.
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 18:54

idaxelsson

Nykomling
idaxelsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard
vad är det du är ute efter på malta? Var i St. Julians förra året, och det är definitivt partystaden nr. 1 på malta. Stranden var sådär, ganska liten, men väldigt fint vatten. Som sagt, många som är där på språkresa, och även om det inte var jättemycket skandinavier där kändes det ändå som om det var väldigt mycket turister (väldigt många italienare t.ex.). Är du ute efter fest ska du definitivt åka dit, är du ute efter lugn och fina restauranger ska du nog åka någonstans...
Kan nämna också att man kan antingen gå (ca 15 min) eller ta buss (5 min) till sliema från st. julians, sliema är lugnare, har en superfin promenad vid havet, fina restauranger och bra shoppingutbud.

Priserna är som Sverige ungefär
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 10:14

Gäst

Standard
Bugibba är fullt av barer och någon klubb, mysiga restauranger samt en inte så fin ''strand''. Men avståndet till öns finaste strand (Mellieha Bay) är inte alls långt med buss, cirka 15 minuter.

St. Julians är även väldigt mysigt med barer och bra restauranger. Här har du ju gångavstånd till Paceville (klubbområdet) som i stort sätt har växt ihop med St. Julians. Stranden här är heller inte särskilt fin och det tar dig cirka 40 minuter med buss för att komma till Mellieha Bay, så det skulle ju vara det enda negativa isåfall.

Om du väljer Bugibba så går det nattbussar in till Paceville (tar cirka 20 minuter) så vad du än väljer tror jag att du kommer bli väldigt nöjd!

Lycka till
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 15:25

fanihelvete

Medlem
fanihelvete är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
åk till st julians om du vill ha party - bugibba är inget i jämförelse med st julians.. i bugibba finns ett fåtal barer, men de stänger rätt tidigt.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8