ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-22, 23:58

camilla1

Nykomling
camilla1 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Bra boende i Belgrad?
Jag ska till Serbien och Montenegro på semester
Är det någon som har något tips på ett bra och billigt hotel i Belgrad?

vad ska man se i Serbien och Montenegro?

mvh Camilla
Svara med citat

Gammal 2008-04-20, 11:34

goris

Standard
Du måste se Belgrad! det är ett måste..

gällande boende är det inte så bökigt att ta in på div enklare hotell, från 20€ natten.. du äter och dricker riktigt billigt! (vill minnas att 1SEK=10RSD.. sist jag var där iaf..) beställ INTE filterkaffe, enbart dubbel espresso (kostar typ 5-20RSD) en lyxigare måltid landar på typ en 200SEK eller så.. och då är det dyrt.. sedan snabbmaten är inte fel heller, pleskavica är underbar, du slänger på lite creme fraishe, vitkål, lök å ajvar å du har en stadig måltid, ca 20SEK.. en lunch på stan ca 30-60SEK... beror på hur pass nära "storgatan" du är..

Lycka till!
/G
Svara med citat

Gammal 2008-07-15, 08:47

Gäst

Standard montenegro
Allt beror ju som jag ser det på hur länge du har tänkt stanna i landet. Serbien är väl Belgrad ett måste med sitt nattliv. maten är lika god i gatuköken som du får på rest, fast löjligt billligt. Prova på raznjici(grillade fläskfillebitar), pilece belo(kycklingfille) från grillen och punjene paprike(fyllda paprikor) och ngn corba(gryta) från "gotova jela"(färdiga maträtter).

Då jag själv är från Boka Kotorska i Montenegro är ju detta ett måste med medelhavets ända och Europas djupaste fjord. Besök den gamla Romerska staden Kotor, se Sveti Stefan och självklart åk till min hemstad Herceg Novi. allt detta går att göra med bas i Budva, det är förvisso ngt dyrare i den staden än i dom andra men det ger dig ett bra utgångsläge. Du kan lätt ta båtutflykter till alla städer som jag nämnt ovan från just Budva. Vidare bör du inte missa världens näst största canyon, efter gran canyon. vill man se ett av den kristna världens mest heliga kloster bör man ta sig till Manastir Ostrog på en dagsutflykt, ngt. turistigt men vackert. i Budva får du inte missa Mogren Beach, som annars är lätt att missa då det ligger en bit bakom gamla stan. i början av Augusti är det dessutom flera stora artister som gästar kusten, Live Fest na Jazu | Budva Online Vijesti

(vad gäller sevärdigheter i Serbien är dom långt fler än i Montenegro men jag är dålig på att ge dig info om detta.)

hoppas du får det grym! Varmt välkommen till mitt land Montenegro och mitt serbiska folk!
Svara med citat

Gammal 2011-02-06, 20:44

Gäst

Smile
Ett måste är ju att se bergen i söder. Tara är ett mysigt med frisk luft och god mat. (Sök på google).

Om du är ute efter uteliv och shopping så är Belgrad ett måste!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8