ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-12, 23:37

Nickan

Nykomling
Nickan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard Portoroz. Slovenien
Vi (min man och jag, 65 år) har bokat en resa till Portoroz i Slovenien i september i år, Vi ska bo på hotell Marko (Fritidsresor).
Nu undrar jag om någon, som läser detta, har varit där och kan tipsa oss om något man bör, eller inte bör göra där?
Tacksam för alla förslag!
Monica
Svara med citat

Gammal 2008-02-19, 14:23

LadyFritte

Nykomling
LadyFritte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard
Jag och familjen tog en bussresa till Portoroz med Ölvemarks för ca 8-9 år sedan och blev mycket positivt överaskade. Vi kom ner på kvällen och då såg strandpromenaden ut som franska rivieran. Vi bodde på Grand Palace. Vattnet var varmt och stranden privat och av gräs. Tyvärr mycket tång vid stranden så man fick hoppa i via bryggorna. Väl värt att besöka. Har ni aldrig varit i Vededig så passa på, det är inte långt. Ni kommer också att få se många tjusiga bilar, verkar som om många välbeställda italienare turistar här, såg bl a en Bugatti för ca 2,4 miljoner Sek.
Svara med citat

Gammal 2008-02-19, 14:37

von resen

Medlem
von resen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 5

Standard
Grannstaden Piran, promenadavstånd...(ca 5 km) är helt klart en mysig liten stad med trånga gränder, kullersten och små barer och restauranger.
Se länken...Piran

Annars upplevde jag det inte som att det fanns särskilt mycket att varken göra eller se mer än att äta och dricka gott och billigt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8