ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-16, 13:23

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

prishtina är huvudstaden i Kosova en självständig stat idag och ingen serbisk provins.
Är du ute efter bra nattliv god mat m.m och en storstadskänsla kan du stanna i Prishtina.
Norr om stadens centrum finns Germija en naturdel av staden med möjligheter till promenader jogga eller bada. Ca 9 mil till staden Prizren om man vill se lite gammalt osmanskt kultur. I övrigt är albaner kända för gästfrihet samt de flesta talar engelska.
Där har du lite fel min vän, Kosovo är ingen självständig stat. Det är en Serbisk autonom provins som styrs av FN/NATO och EU.
Kfor garanterar stabiliteten, EULEX styr den administrativa delen av Kosovo och EUs skattebetalare står för kostnaden:-)
Svara med citat

Gammal 2011-09-04, 18:44

Gäst

Exclamation ----->
Citat:

Tyvärr Kosovo. men varför skulle folk vilja åka ner och turista hos er? det ända dom kommer att se är fattigdom missär och smuts.... och en sak till. Kosovo är inte en erkänd stat och kommer aldrig bli det!
Vaddå '' Varför skulle '' ? Du menar nog '' varför GÖR ''?! För jag åker till Kosovo vartenda jävla år och jag ser amerikanska,Svenska och andra turister i Prishtina. Du verkar inte ha fattat att landet håller på att byggas upp, och det kommer att bli SÅ mycket bättre än ditt miss-fosterland Serbien. 34 eller mer länder har erkänt Kosovo som en egen stat, och om några år så kommer det att bli så, ETT EGET LAND. Få in detta i huvudet. Jag har varit i Serbien eller snarare åkt igenom ( typ 8 gngr ) , och allt man ser där är fattiga tiggande människor på gatorna, förstörda byggnader, skräp på gatorna, och det värsta var att det stank skit! Så kolla på ditt land först innan du börjar kommentera och argumentera mitt hemland.
Svara med citat

Gammal 2011-09-12, 11:56

EULEX anställd

Standard
Citat:

Vaddå '' Varför skulle '' ? Du menar nog '' varför GÖR ''?! För jag åker till Kosovo vartenda jävla år och jag ser amerikanska,Svenska och andra turister i Prishtina. .
Jag har jobbat nere i Kosovo med myndighetsadministration i 2 år nu (sådant som ni är oförmögna att klara av själva) och har verkligen inte sett några amerikanska eller svenska turister där om man inte räknar in de som av någon anledning är gifta med kosovoalbaner. De är på besök hos sina anhöriga och kan inte räknas som turister, snarare besökare.

I dagsläget så har Kosovo inget att erbjuda en turist utan anknytning till Balkan, möjligtvis skulle skidåkningen i Brezovica kunna vara något men infrastrukturen är för dålig, hotellen likaså och skidåkning för turister kräver fungerande liftar och preparerade backar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/ovriga-europa/14901-pristina-prishtina.html
Postat av For Type Datum
Billiga flyg till Pristina This thread Refback 2008-01-04 00:17

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8