Hejhej. Kom hem från amsterdam idag och just nu är det väldigt fullt på både hotell och vandrarhem, speciellt under helgerna. Nattlivet är väldigt schysst, bra klubbar med bra musik finns det gott om. Även på söndagar är det jävligt bra drag! Om du är starkt emot cannabis så kommer du inte trivas i Amsterdam då den finns överallt i staden, bor du på hostel så kommer troligtvis alla att vara nerrökta.
Mat är både jävligt billigt och jävligt dyrt, beroende på hur man vill äta. Det finns en kedja som heter FEBO eller FEBOS eller nåt liknande som har små myntautomater med käk i (en burgare kostade 1 euro) där blir man mätt för 2-4 euro. Går du in på restaurang så blir det oftast dyrt, speciellt ifall du beställer något extra, jag fick betala 11 euro för lite bröd till min pasta. att dricka ute på krogen är ungefär 40-50% billigare än i sverige.
Mitt tips är att du köper eller skriver ut en jävligt bra karta, för i Amsterdam kommer du gå vilse! och lokalbefolkningen älskar att vägleda dig åt helt fel håll.
Jag tycker att det är en stad som är värd att besöka! kommer åka dit igen till våren.
vill du veta mer så är det bara att maila på
elliot303@hotmail.com
Hoppas ni har en t0it semester