|
|

2007-06-27, 13:03
|
|
|
hotell i Pristina
Är det någon som kan rekommendera ett bra hotell i pristina? Det viktigaste är att det är rent och fräscht!
|
|
|

2007-07-07, 23:39
|
|
|
Prishtina
Ja självklart, Grand Hotel är både fint och fräscht.
|
|
|

2008-01-13, 22:07
|
|
|
Hotell i Prishtina
|
|
|

2008-01-21, 15:39
|
|
|
Svårt att hitta
Att hitta ett rent och fräscht hotell i Pristina är inte det lättaste.
Har bott på Grand när jag jobbade därnere -05 och det var verkligen inte värt pengarna om man skulle betalat själv. Tyvärr lever hotellen i hela Kosovo inte på turister utan på utländska hjälparbetare och KFOR personal, standarden och priserna blir därefter då de inte kräver speciellt mycket för pengarna utan betalar gladeligen med hjälp av EUs skattepengar.
|
|
|

2009-06-25, 23:15
|
|
|
Jag håller absolut inte med om att det skulle vara svårt att hitta ett fräscht hotell i Pristina. Jag har besökt ett tiotal hotell där och av dem alla kan jag nämna en enda gång som jag tyckte inte motsvarade mina förväntningar. Att det skulle vara ofräscht tyder (av egen erfarenhet) på att slutsatsen är dragen av en enda erfarenhet, eller få sådana. Då kan man inte dra alla hotell i en kam.
|
|
|

2009-06-29, 23:48
|
|
|
Hotell i Pristina
Nazif, vilka hotell är fina i Pristina då? Jag har bott på Grand och det anses vara det bästa hotellet där, det är definitivt det dyraste hotellet i Kosovo idag, standarden motsvarade svenskt vandrarhem, men till Sheraton priser. Vet du några andra hotell som är bättre så namnge dem gärna. Då menar jag inte privata inkvarteringar utan riktiga hotell
|
|
|

2010-02-15, 00:43
|
|
|
Grand, som ett vandrarhem :-(
Är nu tillbaka i Sverige efter 12 dagar på Grand i Pristina, senast jag var där var -05.
Jag hade hoppats att hotellet skulle hålla bättre standard nu eftersom det var privatiserat till någon av premiärministerns kusiner, men lika illa om inte sämre var det.
För det facila priset av endast 220 euro per natt så fick jag: smutsigt rum utan varmvatten, samma som -05, värme på dagen, men ej på natten?
Dock fanns det nu en 22 tums platt tv som visade erotiska filmer dygnet runt utan kostnad, var det en ersättning för den uteblivna värmen? Annars var rummet sig likt som för 5 år sedan, dock något mer slitet. 90 procent av gästerna jobbar för EU eller FN, antagligen därav priset.
|
|
|

2010-03-18, 16:23
|
|
|
Lurad?
Hej!
Sökte efter hotell i Prishtina och kom in på det här forumet.
Tänkte bara skriva att du har nog blivit ganska så mycket lurad, av vem vet jag inte.
Grand i Prishtina är absolut INTE det bästa hotellet, där nere är det inte som exempelvis här i Sverige, att Grand är det bästa. Det finns som du själv sagt anledningar till att priserna är så höga på Grand, men det är absolut inte för att det är bästa hotellet. Nu finns det fullt av privatägda hotell
som konkurrerar om gästerna och som erbjuder fantastisk service och mycket prisvärda rum.
Du verkar ha besökt Prishtina några gånger, ifall det skulle bli fler besök för dig eller för någon annan som läser detta, rekommenderar jag följande hotell där jag själv bott;
- Hotel Prishtina mitt i centrala Prishtina. Pool och gym ingår, enkelrum: 70euro, dubbelrum 100euro. Du kan även bo i VIP-rummen, som kostar max 150 Euro, vilket är nästan 100 euro minder än du betalat på Grand Hotell. Bl.a. 50 Cent bodde på detta hotell under sin vistelse i Prishtina (Hitta hotellet på hotelskosova.com)
- Hotell Victory, Tyvärr har jag inte kunnat hitta kontaktinformation på detta hotell men det antagligen det bästa hotellet i Prishtina. Här har jag bott flest gånger.
- Hotell Royal, ett nytt hotell som jag besökte nu i julas, prisvärt och väldigt fräscht.
Sviterna med jacuzzi kostar 115 euro. Rummen kostar mellan 65-90 euro. (hotelskosova.com)
- Hotell Adria, något enklare hotell men även billigare, enkel 45 euro, dubbel 70 euro. Svit 100 euro. (hotelskosova.com)
Samtliga hotell har restaurang och bar.
Hoppas att du och även andra får nytta av denna info.
|
|
|

2011-09-16, 15:23
|
|
|
 |
|
 |
|
 |