ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-26, 10:11

Standard Visum till Bosnien-Hercegovina?
Måste man ha pass och visum om man åker till Bosnien-Hercegovina om man är svensk medborgare?
Svara med citat

Gammal 2007-07-01, 00:00

Standard
Hej, nej det behövs inte!
Svara med citat

Gammal 2008-05-24, 13:43

Gäst

Standard
Ja och nej, du behöver pass men ej visum
Svara med citat

Gammal 2008-08-03, 14:55

Gäst

Wink
Citat:
Ursprungligen postat av ;54536

Måste man ha pass och visum om man åker till Bosnien-Hercegovina om man är svensk medborgare?
Hej!
Nej du behöver inte ett visum, det går bra med ditt svenska pass
Ha en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2010-03-26, 12:16

Gäst

Standard Tull
Får man ta med sig kläder skor till Bosnien nya,kan det bli problem vid gränsen? Jag hade tänkt att köra ner och ge unga och gamla lite saker,kläder skor fotbollsskor,är där någon som kan svara mig hade jag blivit tacksam
K.G
Svara med citat

Gammal 2010-03-26, 12:41

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Får man ta med sig kläder skor till Bosnien nya,kan det bli problem vid gränsen? Jag hade tänkt att köra ner och ge unga och gamla lite saker,kläder skor fotbollsskor,är där någon som kan svara mig hade jag blivit tacksam
K.G
Givetvis kan du inte bara ta med dig nya kläder och skor i stora mängder och tro att du slipper betala tull och moms på det.
Är det en organiserad sändning av bistånd som är godkänd och sker med myndigheternas vetskap kan du slippa undan tull och moms. Men oftast så krävs det att det är en organisation som ligger bakom det och har ordnat med tillstånd i förvåg och att tullen blir informerad. Förbered dig isåfall på lång byråkrati och inkompetenta tjänstemän, det funkar inte riktigt som i Sverige..
Att som privatperson köra ner några skor eller kläder i större mängder än för privat bruk är att bli betraktad som smugglare, och kommer leda till problem även om du säger att det är för välgörande ändamål.
Svara med citat

Gammal 2010-08-21, 21:25

Gäst

Wink
Nej, du behöver inte visum om du är svensk medborgare. Trevlig resa !
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8