ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-05-12, 21:19

kaZmur

Standard balaton
Berätta allt ni vet om Balaton, kommer nog åka dit i mitten på Juli, men ahr noll koll på stället.

Har jag hittat rätt om jag vill festa mycket och leva billigt?

Tacksam för svar!
Mvh. Marcus
Svara med citat

Gammal 2006-05-13, 09:17

mikklo

Standard
Hej hej...jag var i balaton området för ngra år sen...det var billigt o så..men sjön e skitig...men framförallt billigt oså där.
Svara med citat

Gammal 2006-05-13, 16:44

budapestguide

Nykomling
budapestguide är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
billigt ar relativt.
beror pa vart du ska och vad du ar for krav.

Sjon har blivit renare pa senare ar sa skitigt ar det inte.

Om du ska festa da ar det Siofok som galler, men om du ar hogre krav kultur och liknande da ska du inte.

Gammal 2006-05-16, 23:21

kaZmur

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av budapestguide

billigt ar relativt.
beror pa vart du ska och vad du ar for krav.

Sjon har blivit renare pa senare ar sa skitigt ar det inte.

Om du ska festa da ar det Siofok som galler, men om du ar hogre krav kultur och liknande da ska du inte.
Ja vi ska bo i Siofok är det tänkt. Nån bra sida med hotell? Behöver man kanske boka redan nu?
Svara med citat

Gammal 2006-05-18, 10:08

budapestguide

Nykomling
budapestguide är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Har har du en hemsida du kan kolla:
http://www.balaton-tourism.hu/

jag skulle nog valt pensionat eller hyrt en sommar stuga istallet for hotell for de flesta hotell byggdes pa 70-talet som ar billiga inte allt for frasha.

http://www.balaton-tourism.hu/

Gammal 2006-06-10, 12:02

carro

Standard Balaton
Hej Marcus!
Så kul att du ska åka till Balaton!
Jag har varit där ett antal gånger. Jag vill först och främst säga att; SJÖN ÄR INTE SKITIG! Det är småsmå snäckskal i vattnet som gör att det inte är riktigt klart. Man kan t om dricka det. Det görs regelbundna noggranna kontroller av vattnet.
Vädret är kanon och det finns en massa vattensporter. det är väldigt många som vindsurfar tex.
När det gäller boende är det bästa att hyra hus eller stuga. Jag och några kompisar ska ner i augusti. Vi har hyrt ett hus med pool nära Siofok.
Det är Siofok som gäller när man ska partaja. Det är ganska dyrt att hyra hus i Siofok, så satsa på lite utanför tex Szeplak felsö.
Det bästa är att hyra cykel under tiden man är därnere. Då kan man cykla in till Siofok. Taxi är ganska dyrt nämligen.
det är ganska billigt att äta ute. Spriten i Supermarket är billig. I Tesco - ett jättevaruhus - finns allt att köpa och spriten där är tok-billig. Var inte rädd för att köpa deras egna sprit. Ca 25 kr för 1/2 liter.
Hoppas att du har nytta av mitt info.
Ha det toppen därnere.
MVH Carro
Svara med citat

Gammal 2006-06-13, 22:15

Standard
Glöm då inte att besöka de berömda utestället i Siófok: Flört
http://www.flort.hu
Svara med citat

Gammal 2010-07-14, 15:30

tony_m

Smile hjälp mig
balton e d rätt ställe om man gillar å njuta av vädret,fester,stränder å vackra brudar???
i såna fall vart i balaton ska jag åka????
Svara med citat

Gammal 2010-07-14, 16:49

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Balaton är ett härligt fest- och badparadis! Det är en annorlunda upplevelse än havskusterna men utelivet är lika brett och priserna är härligt låga. Nästan alla badorter längs sjön kan rekommenderas. Balaton påminner om Mallorca i och med att man ser fler turister än urinvånare (främst tyskar, engländare och holländare) men blir man sugen på lite kultur är Budapest mindre än 2 timmar bort med intercity-tåg.

Siófok är den största staden med de flesta uteställena. De två mest kända nattklubbarna Flört (som någon nämnde ovan) och Palace ligger båda i Siófok.

Hotell bör bokas i förväg, speciellt på helgerna är det fullbokat överallt. Hotellen är i regel rena men lite gammalmodiga (de flesta byggdes under kommunismen för att husa semestrande ungerska arbetare och erbjuder därför ingen extra lyx). Att hyra sommarhus är också ganska populärt. De flesta lokalbor talar tyska, en del även engelska.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8