|
Albanien, Makedonien, Montenegro
|

2006-03-17, 11:09
|
Reg.datum: mar 2006
Rykte: 0
|
Albanien, Makedonien, Montenegro
Albanien, Makedonien, Montenegro...
Jag har varit där, det är jättefint & mycket billigt...
platserna har dåligt rykte men gissa att jag blev överraskad när jag kom dit ....de va så fint & människorna va så goa...jag önskade att jag hade kunnat vara där längre..
så alla ni som inte har råd att åka till länder så som GREKLAND, Spanien osv...åk till något litet land brevid..det är minst lika bra!
|
|
|

2006-12-06, 14:48
|
|
|
Verkligen?
Makedonien har inget hav, en reguljär biljett dit går på ca 4000 kr, sedan tillkommer hotellkostnad mm.. Som sol och bad charter är det knappast ett jämförbart alternativ.
Montenegro har ett högre prisläge än Grekland på mat och dryck, hyra av solstolar osv.. Ungefär lika dyrt att åka dit på charter som Grekland. Dock ett mycket trevligt land, men var beredd på att hotellet inte har vatten hela dygnet och att strömmen kommer och går. Servicen lämnar enligt rykten mycket att önska med 70 tals kommuniststandard attityd.
Albanien?? Mig veterligen går det ingen charter dit, man kan flyga reguljärt till Pristina i Kosovo för ca 4000 för att sedan ta bussen till Albanien, men om det blir en speciellt bekväm och billig resa ställer jag mig mycket tveksam till.
Med tanke på lågprisflyget till bla Spanien, Frankrike, Italien så tror jag knappast att de ovanstående tre länderna är några realistiska semesteralternativ. Såtillvida man inte har någon anknytning dit, men det gäller knappast den typiske svenske turisten. Att åka dit för att spara pengar i förhållande till andra medelhavsländer är inte genomförbart.
|
|
|

2007-01-03, 21:56
|
|
|
albanien
Man kan faktiskt flyga till Tirana som ligger i Albanien med reguljärt flyg och man kan oxå flyga till Korfu och åka på tur över till Albanien med färja om man vill, priserna kan jag dock inte kommentera.
|
|
|

2007-04-02, 23:31
|
|
|
Jag har varit i nästintill vartenda land i europa, och jag kan bara säga att Albanien är det vackraste av dom alla, med undantag av Kaukasus (Georgien, Armenien, Azerbaijan), men det är egentligen Asien och vem åker dit  ? Den Albanska rivieran är nästintill orörd och helt otroligt vacker.
Ohridsjön i Makedonien är en pärla, Montenegros kust är den mest dramatiska i hela medelhavet. Hela regionen är mycket fascinerande och fin.
|
|
|

2007-05-24, 00:15
|
|
|
albanien
Albanien är ett superland, förstår verkligen inte folks fördomar att alltid måste åka till de dyrare ställena när man kan få samma upplevelse i billigare länder. Man träffar ju inte så mycket svenskar och turister i albanien, men det rär ju frågan om det är orsaken till att man åker på semester (?). Är man ute efter sol och bad och visst äventyr så är albanien ett klart alternativ.
Montenegro har ingen kust - MEN staden Ohrid som ligger i södra makedonien är sjukt fint. Ligger ved en jättestor sjö som gränsar mot albanien. Det är makedoniens turiststad, liknar Mariefred på sätt och vis.
|
|
|

2007-05-31, 22:09
|
Reg.datum: maj 2007
|
Re: albanien
Citat:
|
Ursprungligen postat av undergrounder
Montenegro har ingen kust - MEN staden Ohrid som ligger i södra makedonien är sjukt fint. Ligger ved en jättestor sjö som gränsar mot albanien. Det är makedoniens turiststad, liknar Mariefred på sätt och vis.
|
Montenegro har ingen kust? Där tror jag nog att du är felinformerad. Ta dig en titt i en kartbok eller läs lite på wiki.
|
|
|

2007-06-30, 19:37
|
|
|
Re: albanien
Citat:
|
Ursprungligen postat av Lummi
Citat:
|
|
Montenegro har ingen kust? Där tror jag nog att du är felinformerad. Ta dig en titt i en kartbok eller läs lite på wiki.
|
Eller så borde du tänka än en gång till och förstå att personen i fråga menat Makedonien och av ett misstag skrivit Montenegro. Du borde ta dig en titt i kartboken eller läsa lite på Wikipedia då Ohrid ligger i Makedonien. Eller läsa på svenskan då min uppfattning enligt hans meningsuppbyggnad vid meningen "Montenegro har ingen kust - MEN staden Ohrid som ligger i södra makedonien sjukt fint." visar att personen skrivit fel
|
|
|

2007-12-23, 02:02
|
|
|
Citat:
Albanien är ett superland, förstår verkligen inte folks fördomar att alltid måste åka till de dyrare ställena när man kan få samma upplevelse i billigare länder. Man träffar ju inte så mycket svenskar och turister i albanien, men det rär ju frågan om det är orsaken till att man åker på semester (?). Är man ute efter sol och bad och visst äventyr så är albanien ett klart alternativ.
|
Montenegro har inget kust? Visst har de kust! Jag förmodar at du försökte säga att Makedonien inte har det, för det de som inte har kust.
|
|
|

2007-12-23, 02:26
|
|
|
Albanien
Javisst, jag kan bara säga att, Albanien går det inte att jämföra med resten av de länder i Balkan. Speciellt kusten är så otroligt vacker kust, speciellt vid staden Saranda. Dessutom hittar du en väldigt intressant tradition där och med tillräckligt många trevliga människor.
|
|
|

2009-04-20, 16:22
|
|
|
Skulle Albanien ha en trevlig kultur? Usch och fyfan, det är ju det enda balkan landet som är muslimer. Det enda balkan landet folk har fördomar mot och det är förståeligt. Är du där som turist förväntar sig folk att du har mycket pengar, vilket också gör att du Absolut Inte går säker på gatorna. Du kan bli rånad vart som helst. Människorna där är värre än djur.
De andra länderna du nämnde är helt tvärtom, mycket trevliga och mysiga människor. Ska du till Makedonien så rekommenderar jag Ohrid som någon tidigare nämnde. Ska du till Montenegro så är väl Budva att rekommendera, inte besökt någon annan stad där. Mycket fina, vackra människor och relativt billigt.
|
|
|

2009-04-22, 15:46
|
|
|
Bra sagt!
Hejsan Cindrella!
Jag háller med dig fullstándigt.
Inte bara fór att jag ságer sá eftersom jag ár Kosovoalban,
utan det ár váldigt mysigt om man áker till rátt stállen i albanien och montenegro.
Du borde besóka Kosovo ocksá. Vi ár dom vánligaste=)
Ha det bra.
/ Berat
|
|
|

2009-04-22, 16:00
|
|
|
Och du som skriver skit om albanien... Lár dig att inte vara hatiskt. Máste tycka synd om din mamma o pappa som aldrig lárt dig rátt! Det rácker med all massaker och tortyr ni utsátt frámst bosnierna och oss albaner! Dár snackar vi om odjur i Serbien och delar av makedonien! Och att vi ár muslimer ár inget mer án en religionsriktning. Men du verkar ha lást fel bóker i skolan. Vi ár islams ansikte utát och skámms inte óver att vara muslimer. Vi ár goda och alla goda mánniksor ár válkommna till Kosovo och albanien. Sána som du kan stanna hemma och lára dig lite vett!
Tack fór mig!
Berat!
|
|
|

2009-07-27, 01:53
|
|
|
Kul att se samma person skriva under olika namn och låtsas som att Albanien är så fantastiskt. Med all sannolikhet är personen Alban själv. Jag menar, vem åker till Albanien på solsemester? Ingen förutom kanske de som har anknytning till landet, knappt de.
|
|
|

2009-10-28, 03:27
|
|
|
Rata Albanien
Åk INTE till Albanien!!
Vi körde fel i somras och råkade komma in i Albanien!!!
Fy, fan säger jag för det!
Blev hotade om att bli rånade på flera ställen och det finns bara skumma äckliga människor överallt!!
Lika äckliga där som de är i Sverige.
Jordens avskumm är de!
|
|
|

2009-11-17, 14:05
|
|
|
Flyg till Prishtina
Bra och billiga flygresor till Prishtina hittar ni på kosova.se
|
|
|

2009-12-11, 20:12
|
Reg.datum: dec 2009
|
Becici Jugoslavien
Citat:
Ursprungligen postat av cind3rella
Albanien, Makedonien, Montenegro...
Jag har varit där, det är jättefint & mycket billigt...
platserna har dåligt rykte men gissa att jag blev överraskad när jag kom dit ....de va så fint & människorna va så goa...jag önskade att jag hade kunnat vara där längre..
så alla ni som inte har råd att åka till länder så som GREKLAND, Spanien osv...åk till något litet land brevid..det är minst lika bra!
|
Jag kan ju absolut hålla med om att detta är ett ljuvligt semestermål att besöka. Jag var där första veckan i juni och det var helt underbart. Vi åkte med spies från Kastrup, raka vägen ner (flög med jumbojet som var väldigt rymlig och hade gott om plats för benen.) Hotellet var ett medelklasshotell som var helt okej och hade gångavstånd till stranden.
Mycket gästvänlig och trevlig personal med bra service. Här har de god mat och visar gärna hur duktiga de är på sitt hantverk.
En dag åkte vi ut med en liten sightseeingbåt och åkte till sveti stefan som var väldigt vackert och charmigt.
jag tycker att detta är en fantastisk plats att koppla av på!
|
|
|

2010-01-24, 21:48
|
Reg.datum: jan 2010
|
Jag håller absolut med!! Var i Budvanska Rivieran i Montenegro i somras med en vän och vi stormtrivdes! Jag hoppade bungyjump på stranden, vi (båda) flög parasailing, vi tog en utflykt till Kotor och Herceg Novi, vi festade hela natten lång på Trocadero, badade & solade och njöt av det festglada-folket! Fast jag skulle nog inte rekommendera Budva för barnfamiljer eller kärlekspar. Det är mer för festsugna ungdomar! Det var så härligt att jag har fått mersmak, hoppas på att tågluffa till Serbien nu i sommar och vara med på trumpetfestivalen i Guca samt Belgrade Beer fest!
|
|
|

2010-02-13, 01:40
|
Reg.datum: feb 2010
Rykte: 3
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Vi ár islams ansikte utát och skámms inte óver att vara muslimer.
|
Jag har då aldrig mött en muslim som skämdes över att vara muslim. Nu är det inte menat rasistiskt, men din mening gav mig en tänkare och svaret blev det jag skrev nyss
|
|
|

2010-02-23, 01:17
|
|
|
Citat:
Åk INTE till Albanien!!
Vi körde fel i somras och råkade komma in i Albanien!!!
Fy, fan säger jag för det!
Blev hotade om att bli rånade på flera ställen och det finns bara skumma äckliga människor överallt!!
Lika äckliga där som de är i Sverige.
Jordens avskumm är de!
|
blir du rånat i sverige me...du verkar ha otur med albaner vart än du träffar de...fick du dra byxorna ner med
kolla vad du skriver din jävla zigenareunge
|
|
|

2010-02-23, 01:28
|
|
|
hahahaha
Citat:
Kul att se samma person skriva under olika namn och låtsas som att Albanien är så fantastiskt. Med all sannolikhet är personen Alban själv. Jag menar, vem åker till Albanien på solsemester? Ingen förutom kanske de som har anknytning till landet, knappt de.
|
har du varit i albanien nån gång ???tror inte det Albanien är vackert med olika landskap med otroligt gästfrihet...nackdelen med albanien är att det finns inte bra turistinfrastruktur än och fattigdom förekommer,det finns hur mycket som helst att göra och titta i albanien....du kommer att skratta nu när jag skriver nått som är sant Albanien och Albanerna är förfäder till romariket och grekland...trots det jag har bara varit där engång!!!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|