ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-19, 15:56

camilla1

Nykomling
camilla1 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Bästa ställen i Costa Rica och Panama?
Jag och min pojkvän ska åka till Costa Rica i början av februari.

Vilka är era bästa och sämsta upplevelser i Costa Rica och Panama

Finns det malaria i Costa Rica och Panama ?

mvh camilla
Svara med citat

Gammal 2012-01-25, 20:53

Joe Malmö

Standard Hej
Jag kom tillbaka från Costa Rica bara för en vecka sen . Tillbringade 5 veckors semester där.
En väldigt fin upplevelse . Allt gick väldigt bra . En vacker land , grön och varm.
Ingen malaria där . Faktum är att jag tog med myggmedel och sådan men såg inte en enda mygga .
Bara man undviker den tropiska djungel klarar man sig utan sjukdomar . , jag fick bara besvär med magen den andra vecka men , medicinerna verkade snabb.
Många fina stränder , det är surfarnas paradis detta .
Parkerna fulla med turister , de flesta amerikaner och ingen djur eller fågel , de flyr turister
ingen ide att betala entre där

Dessutom finn 2 sorter priser på resor inom landen och billjeterna till parker och museer
Det är dyrare för turister
Landet är gjort för att ta mycket från turister , men åt andra sida , mycket säker .
Svara med citat

Gammal 2012-03-02, 11:14

Travelfuel.net

Thumbs up Costa Rica
Hej
Har inte varit Panama men i Costa Rica flertalet gånger (flera månader totalt sett) och senast nu i år faktiskt. Malariaspruta har jag varken tagit eller blivit rekommenderad att ta. Bästa upplevelsen, well, eftersom vi är surfare så har vi varit främst i Playa Teresa/Mal Pais. Vacker strand, inte mycket folk (även om det börjar komma väldigt många fler skandinavier nu). Nära till vattenfallen i Montezuma som så klart är ett måste. Härligt naturliv - massvis av apor, kolibris och papegojor runt huset där vi bodde. Arenal är väl värt ett besök det också. Negativa är de dåliga vägarna som gör att det tar lång tid att transportera sig från A-B.

Costa Rica är absolut ett favoritställe. /Travelfuel
Svara med citat

Gammal 2012-03-02, 16:39

Gäst

Standard Panama
Bocas del toro i Panama ( nära gränsen till Costa rica )är ett måste,fina stränder och öar, supersurfing och trevliga människor,och något vaccin mot Malaria som man tar i sprutform finns inte,men där imot Malaraia profylax som intages i tablettform rekommenderas både i Panama och Costa rica efter som smittan finns,läkemedlet är inte 100% säkert så det är viktigt att använda myggmedel,även vaccin mot gula febern behövs i Panama och intyg på detta krävs för att få komma in i landet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8