|
|

2009-11-19, 02:55
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Troligen Miccosukee Indian Reservation. Populärt "turist ställe".
|

2009-12-27, 19:43
|
|
|
Låter ju toppen
Jag, sambon och hans bröder med kompis åker också med Liberty 31/1 10, Flyger från Arlanda med Air France 29 jan.
Hade lite funderingar tidigare med har ju läst alla svar här nu.
Tips på hotell på Miami Beach?
|
|
|

2009-12-27, 20:55
|
Reg.datum: jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Tips på hotell på Miami Beach?
|
Jag och min sambo bodde på ett hotell som heter Savoy. Det ligger på södra delen av south beach, ganska nära inloppet till Miamis hamn. Det är ett rätt mysigt hotell av lite mindre snitt, till skillnad från dom jättestora hotellkomplexen man annars hittar på Miami beach.
Hotellet har en innergård med egna pooler och trevlig service. På mornarna tar man bara en promenad längs strandgatan och hoppar in på lämpligt frukostställe.
Däremot kan det vara i senaste laget att få ett rum nu.
|
|
|

2010-01-10, 20:37
|
Reg.datum: jan 2010
Rykte: 0
|
Freedom of the seas
Hej ElDolko
Jag och min sambo funderar på att åka med Freedom of the Seas. Tänkte boka på Royal Caribbeans hemsida men tänkte fixa flyg och hotell själv för att få en extra natt o få ner priset. Du nämner att ni bodde i Miami och då är min fråga om det funkar? för Freedom of the seas avgår ju från Port Canaveral som jag förstår ligger i Orlando.
/Åsa
|
|
|

2010-01-11, 14:20
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa H
Hej ElDolko
Jag och min sambo funderar på att åka med Freedom of the Seas. Tänkte boka på Royal Caribbeans hemsida men tänkte fixa flyg och hotell själv för att få en extra natt o få ner priset. Du nämner att ni bodde i Miami och då är min fråga om det funkar? för Freedom of the seas avgår ju från Port Canaveral som jag förstår ligger i Orlando.
/Åsa
|
Hej Åsa!
Anledningen att vi bodde i Miami är att Freedom of the seas då avgick från Miami. Om båten nu istället avgår från Port Canaveral ser jag ingen anledning att bo i Miami, om ni nu inte har en riktigt stor önskan att besöka just Miami.
Men det är ca 35 mil från Miami till Port Canaveral, så jag skulle rekommendera att ni istället bor i Orlando dit det endast är 7 mil. Då får ni lösa transport från hotellet i Orlando till färjeterminalen i Port Canaveral. Taxi riskerar att bli ganska dyrt.
På rak arm har jag inga förslag, men rimligtvis borde det finnas rätt gott om mer kollektiva färdsätt till färjeterminalen. Google är nog mitt bästa tips.
Ni kan ju förstås bo på hotell i Port Canaveral också, men personligen är jag lite skeptisk till vad som finns att uppleva där mer än sol och bad.
|
|
|

2010-01-12, 19:23
|
|
Ok. Tack för svaret.
Nu har jag funderingar på att kanske åka med Oasis of the seas istället som utgår från Fort Lauderdale. Kanske lite trevligare att spendera några dagar där istället för i Port Canaveral? Det är ju oxå betydligt närmare till Miami ca 5 mil tror jag.
|
|
|

2010-01-12, 19:27
|
|
Jag själv är lite sugen på att kryssa igen. Jag kommer definitivt köra på Oasis of the seas när det väl är dags att göra allvar av planerna.
|
|
|

2010-04-05, 13:44
|
|
Hej igen
Nu har jag bokat oasis of the seas febr2011, rutten bahamas, st thomas och st maarten. Jag bokade på best price cruises, något billigare än royal carribeans hemsida. Dessutom fick man booking bonus i form av "earned choice points" i vårt fall ca 100 dollar att spendera på båten + en flaska vin på rummet.
Nu skall flyg och hotell oxå bokas. Min fråga när det gäller flyget är om man kan boka hemresan kl. 13.15 samma dag som båten kommer i hamn (07.00) Hinner man detta eller är det för tidigt? Båten landar i Fort Lauderdale men vi funderar på att åka hem från Miami.
Åsa
|
|
|

2010-06-03, 17:08
|
|
|
Karibienkryssning
Hej på er. Jag och min hustru var på en kryssning i april. Celebrity Equinox 10 dagar Ö:a Karibien. St Thomas, St Kitts, Barbados, Dominica och St Maartens. Helt fantastiskt. Suveränt fartyg, bra rutt, fin mat och bra service. Ni får det säkert bra på Oasis. Celebrity och Royal Carribbean är lite annorlunda. Såvitt jag förstår mer action på RCCL och lite mer sofistikerat på Celebrity. Vi är 55+ och hade underbart med massa trevliga kontakter.
Kan tipsa om ett amerikanskt forum Cruise Critic Message Boards där finns all info. Leta reda på Roll call för er kryssning, där kan man få många kontakter och tips.
Vi utgick från Fort Lauderdale och flög dit också, även om Miami är nära. Vi hade två nätter före och två nätter efter i FLL. Skönt även om inte FLL har så jättemycket att erbjuda. Ett tips är att boka hotell nära flygplatsen med fri transfer från flygplats och till hamnen. Då sparar man pengar. Vi bodde på ett 3 stjärnigt hotell som jag inte rekommenderar utan föreslår bokning av lägst 4*. Efter kryssningen bodde vi på Hilton beach precis vid stranden. Fint hotell för ca 1600 kr/natt. Frukost och transfer ingick ej. Taxi från Hilton till flygplatsen gick på ca 25 dollar. Det var rätt lång sträcka. Ha en underbar kryssning, lite avundsjuk blir jag allt. Om ni vill ställa några frågor så maila skitelemark@hotmail.com
|
|
|

2010-06-03, 17:13
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa H
Hej igen
Nu har jag bokat oasis of the seas febr2011, rutten bahamas, st thomas och st maarten. Jag bokade på best price cruises, något billigare än royal carribeans hemsida. Dessutom fick man booking bonus i form av "earned choice points" i vårt fall ca 100 dollar att spendera på båten + en flaska vin på rummet.
Nu skall flyg och hotell oxå bokas. Min fråga när det gäller flyget är om man kan boka hemresan kl. 13.15 samma dag som båten kommer i hamn (07.00) Hinner man detta eller är det för tidigt? Båten landar i Fort Lauderdale men vi funderar på att åka hem från Miami.
Åsa
|
Om du åker från Fort Lauderdale bör du hinna väl. Tar inte mer än en kvart med taxi. Logistiken vid avstigning är suverän. Man får kliva av i ordning efter när flygen går. Vi hade 09.45 som samlingstid och hade plockat upp väskorna och igenom immigrationen kl 10.
Nu tar ju Oasis dubbelt så många passagerar som Equinox så det kan ju bli lite mer väntan.
|
|
|

2010-11-05, 21:10
|
|
|
MSC Poesia - erfarenheter?
Hejsan!
Jag och min flickvän ska åka på kryssning med MSC Poesia i Karibien den 12/12. Är det någon här som har erfarenheter om detta rederi/fartyg??
Funderar speciellt på allt som har med betalning att göra. Som jag förstod när jag bokade var det mesta gratis ombord (jo ja är blåögd!) men så är det ju inte har jag förstått. Det har tagits upp förut i denna tråd, men bör jag dricksa personalen fast MSC har ett eget typ av kreditkort (Cruise Card)?
Jag har förstått såhär:
- 12 dollar/dag och person för serviceavgifter
- 15% på slutnotan för bar och restaurang
Är de 15% för dricks eller tillkommer det?
Vad är det för prisbild på tex spa, teater, bio mm?
Skulle bli jätteglad om någon kunde svara på detta!!
Tack!
/Christoffer
|
|
|

2010-11-08, 19:19
|
|
Nu har jag äntligen bokat en kryssning. Vi kunde inte hålla oss.
Det blir sju nätter med systerfartyget till Oasis of the seas, Allure of the seas, i juli.
|
|
|

2010-11-10, 11:25
|
|
|
Va roligt att ni bokat ny kryssning!
Vi har också gjort de fast de blir en transatlantisk kryssning med Navigator OTS den 2 maj!
Fast Allure OTS blir nog väldigt maffigt, tror det blir vår nästa bokning senare nästa år kanske.
För det är ju de som är problemet att det finns så många kryssningar som man kan tänka sig
att göra och alltid för lite pengar för att genomföra alla på en gång
Vilken rutt är det som ni ska åka och bokade ni allt själva denna gång med eller gjorde ni
det lätt för er och tog hjälp av en TA.
/Maharashi
|
|
|

2010-11-10, 11:33
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Maharashi
Va roligt att ni bokat ny kryssning!
Vi har också gjort de fast de blir en transatlantisk kryssning med Navigator OTS den 2 maj!
|
Kul! Vi har också kikat lite på transatlantiska kryssningar. Det är ju ett väldigt prisvärt sätt att kryssa då man får många nätter ombord till bra priser.
Citat:
Fast Allure OTS blir nog väldigt maffigt, tror det blir vår nästa bokning senare nästa år kanske.
|
Jag är säker på att det blir hur maffigt som helst. Man har ju kollat bilder och filmklipp från Oasis och det framstår ju som ett makalöst fartyg.
Citat:
För det är ju de som är problemet att det finns så många kryssningar som man kan tänka sig att göra och alltid för lite pengar för att genomföra alla på en gång 
|
Ja, det är ett ständigt bekymmer det där med pengar. Speciellt om man ska kryssa mitt i sommaren som vi. Men vi råkade hitta hyfsat okej pris med Allure som avgår 17 juli. Hade vi åkt med Oasis någon vecka tidigare hade vi fått betala måååånga tusenlappar till.
Citat:
Vilken rutt är det som ni ska åka och bokade ni allt själva denna gång med eller gjorde ni det lätt för er och tog hjälp av en TA.
|
Vi åker den västra rutten. Ft. Lauderdale -> Labadee -> Falmouth -> Cozumel -> Ft. Lauderdale.
Jag tycker halva nöjet ligger i att planera en resa, så vi anlitar inte en TA. Vi har bokat kryssningen online direkt av Royal Caribbean. Flyg och hotell återstår, då vi tänker spendera någon vecka i Florida innan kryssningen.
|
|
|

2011-03-06, 11:40
|
Reg.datum: mar 2011
|
Karibien kryssning
Tjena!!!! Roligt att se att folk åker mycket på kryssningar, är själv också väldigt sugen att åka på kryssning, polaren tipsa Karibienkryssning eller Medelhavskryssning och undrar om det finns fler alternativ, hur man går till väga på bästa sätt, vad måste jag tänka på? och vart hittar jag dom bästa resorna just till karibien.
Mvh: Jonathan
Senast redigerad av Jonathan80 den 2011-03-06 klockan 11:58.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|