ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-03-13, 16:38

HMPR

Standard Bahamas!
Hej!
Någon som varit på Bahamas som kan berätta om det?
Vi funderar ev på att åka dit på bröllopsresa och letar efter "billiga" och bra resor. Vilken ö ska man åka till, när är det bäst att åka mm? Vill veta så mycket som möjligt. Skulle ni hellre åka till Maldiverna eler Seychellerna?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2006-03-14, 10:46

Katta

Medlem
Katta är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: dec 2005

Rykte: 0

Standard
Jag och min sambo fick för oss att göra en resa från USA i somras. Vi var inne på Bahamas, men efter att ha läst om en del dåliga erfarenheter när det gäller all inclusive hotellen där valde vi i stället Jamaica.

Lägger man ner lite pengar finns det säkert jättefina ställen på Bahamas också, men det var flera vi läste om som nämnde att matsalarna påminde om skolmatsalar.

På Jamaica finns det nästan bara all-inclusive, och jag fick en känsla av att det var det vanligaste på Bahams också (i alla fall från USA)
Just för att det är så vanligt satsas det inte så mycket på turistresttauranger eftersom de flesta äter på hotellen.

Vet att detta inte svarar på din fråga, men just för att jag hört lite dåligt om hotellen på Bahamas skulle jag kolla detta extra noga innan jag bokade.
Och så kan jag rekommendera Jamaica! (Montego Bay)
Svara med citat

Gammal 2008-12-16, 18:54

Gäst

Standard
Hej.
Ska till Bahamas i januari, vi kommer att bo på Atlantis Hotell.
Undrar om det är någon som varit där som kan ge en råd och tipps.
Är det dyrt? Vad kostar t.ex. en måltid? Dryck? Och hur fungerar det med dricks?
Hur mycket fickpengar lär man ha med sig?

Uppskattar alla svar!

Mvh Robin
Svara med citat

Gammal 2009-03-28, 10:04

Magnus & leyla

Smile Bahamas vs Aruba !!
Jag o min fru kan varm rekommendera ARUBA eller MAUI ( Hawaii) som bröllopsresa.

Vi skall till Bahamas nu i april 09.... så då vet vi vad som är bäst !!!

// Magnus & leyla
Svara med citat

Gammal 2009-09-18, 18:09

Gäst

Standard Bahamas
Bahamas va skitfint och hade jättebra stränder om man gick bort en bit från där alla turister låg. Atlantis hotell är dyrt men man kan säkert hitta lite mindre exklusiva rum som man kan få för en 200dollar per natt. Men tar man ett hotell en liten bit (5min) från stranden i promenadtakt får man ett skitbra och prisvärt alternativ. oftast har hotellen pol som är i bra skick.
Svara med citat

Gammal 2009-10-01, 21:57

Gäst

Standard Bahamas blääää
Åk inte till Bahamas där e d bara banditer som vill ha dina pengar men du kan ju fiska guldmakrilln på 15 -20 kilo.jag sätter inte min fot där en gång till aldrig mer SKIT.Isla Margarita Venezuela där e d bra att vistas med din fru romantiskt härligt underbart ljuvligt.Ha d Kalle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8