ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-06, 17:43

Iaria

Nykomling
Iaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Luffande i Asien April->
Tjenare alla! :-)

Har lite frågor och undringar som jag uppskattat att få svar på!

Jag är en 21årig kille som kommer att sticka utomlands till Asien nån gång efter 25:e mars.

Vad jag undrar är lite - Vart borde jag sticka först, som "utgångspunkt" då jag planerar att besöka de flesta ställena, dvs Malaysia, diverse öar i Indonesien, Bali, Thailand, Koh Samui osv. Eventuellt att jag tar mig en avstickare till Kina också om budgeten tillåter detta.

Har ni några tips om vad som är billigt? Några bra resförslag om vad man ska tänka på?

Min budget i dagsläget ligger på 26.000-30.000. Hur länge kan jag klara mig därnere tror ni? (exklusive flyget dit då)

Tacksam för alla svar och tips som jag kan motta!

/// Iaria
Svara med citat

Gammal 2012-02-06, 18:07

Iaria

Nykomling
Iaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard
Kan även tillägga att det vore intressant (och jävligt kul!) med resesällskap ifall någon skulle vara intresserad! Kille som tjej, spela roll :-)
Svara med citat

Gammal 2012-03-22, 16:04

Gäst

Standard
Hej!

Har du åkt än?? Det du ska göra är precis vad jag med har funderat på, såg att du skrivt något om att det är lätt för oss svenskar att få jobb i asien? vet du något om detta, vart osv..? hör av dig till min facebook om du vill ha resesällskap eller bara skicka över lite info ;-) / Daniela Tellenmark, 1991
Svara med citat

Gammal 2012-03-24, 14:22

Gäst

Standard
Att få jobba utomlands måste du ha tillstånd. I vissa länder eller de flesta så kan inte du jobba med enkla jobb som lokala folket kan jobba med.

30 000kr? Ingår flygbiljetter till alla destinationer? Räkna med t.ex börjar du från Bangkok så går dina "minst" 5500 till Bangkok och räkna med 700-1500 för Bangkok - Malaysia resan. Så 7000 av dina 30 000 så har du ca 23 000.

Mat, transport och boende. Nej det kommer bli svår att resa runt. Du måste planera lite bättre.

Med tanke på din fråga, så tror jag nog inte att du är så erfaren. Pengar i bankkonto är nog ett måste för du vet aldrig när du kommer behöva. Gärna 2 kort om ena spärras eller tappas bort.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8