ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-05, 22:53

annelajsan

Nykomling
annelajsan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Red face Filippinerna eller Thailand
Vi är en familj med tonåringar på 18 resp 15 år. Har varit i Thailand tidigare men lite nyfikna på nytt resmål. Filippinerna och Boracay kanske? För ungdomarna är det viktigt att shoppa, lite liv och rörelse och bo nära stranden.

Hur är prisbilden mot Thailand?
Flygtid? (vi utgår från Göteborg)
Tanken är att åka över Jul och Nyår.

Öppna även för andra resmål om någon med liknande ålder på ungdomar och önskemål.

Tacksam för tips
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 14:13

jenso

Nykomling
jenso är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Smile
hej var i boracaj för ett år sen fantastisk strand går även att snorkla, mycket turister menn få svenskar, bra shopping och ute liv ,vi som är 50 tyckte ej att mann ska bo mitt ismeten ,.jag tror att ungdommar tycker det är toppen
Svara med citat

Gammal 2012-03-03, 19:15

annelajsan

Nykomling
annelajsan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard flyg till Cebu
tack för svar. känns som jag återvänder en tur till Boracay...det var 20 år sedan Har hört rykte om direktflyg till Cebu - någon som känner till det och vad kan man räkna med för ca pris för flygbiljetter. Har fått ett förslag med stopp Helsingfors och Hong Kong och till Manilla 11.000/pers t.o.r?!
Svara med citat

Gammal 2012-03-04, 14:01

Gäst

Smile Filippinerna
Ähh skit i Boracay,överbefolkat med turister och jobbiga försäljare så fort du visar näsan så har du en på dig,åk till Cebu direkt med Qatar airways från Arlanda byte i Doha (2tim)sen direkt till Cebu city där ifrån sen slipper ni inrikesflyg, från cebucity tar ni e enkelt med färja till bla Bohol (alona beach på panglao) 1,5 tim. Negros oriental och apo island mm, ellet ta en taxi upp till maya på norra cebu och sedan båt (40 min) till paradis ön Malapascua, eller till min egen favorit i området Bantayan ( 1 timme med farja), kritvita stränder boende med ac och bungalows med altan direkt på stranden,kom hem för en vecka sedan från detta paradis och ställena är oslagbara i paradisfaktor någon annanstan i landet.
Svara med citat

Gammal 2012-03-04, 14:19

Gäst

Standard pris
jag gav 9500 sek för en månadsbiljett med Qatar Airways,och jag kan tillägga att det är det bästa bolag jag åkt med,superbra service och bra mat,tv skärm i varje säte och massor med film att välja på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8