ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-11, 22:51

ola76

Nykomling
ola76 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard Hong Kong / filippinerna / Boracay
Tar steget att resa ner själv till Filippinerna i Januari (4 veckor) kommer hänga runt Boracay, undrar lite om CEBU är värt ett längre besök ? Tänkte annars ligga lågt i Boracay någon som har liknande planer ?

Tänkte försöka med någon vecka i Hong kong också för första gången, skulle gärna ta emot förslag om mat och bra shopping samt utflykter.

Är 35 från Stocholm.
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 18:20

Gäst

Smile
känner du att ta det lugnt några dagar så kan jag rek Malapascua eller ta båten från Cebu till Bohol och Alona beach,reser man ensam så är nog Boracay bäst där det finns lite mer kvällsliv och barer och folk, men åker du till Filippinerna måste du ju se något mer än bara Boracay så jag rekommenderar Alona beach Panglao (Bohol) mitt personliga favoritställe i Filippinerna.
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 21:53

Gäst

Standard Filippinerna
Hej.
Var du än hamnar så försök lära känna lite Filipinos och fastna inte bland turisterna bara.
De flesta snackar ju bra engelska och det är ett fantastisk folk.
Jag är tillsammans med en cebuana, vi träffades på Filippinerna och hon har öppnat så mycket dörrar för mig där. Det bästa du kan få ut av resan är att få ihop det med en av dessa underbara tjejer, de är blandning av det bästa från öst och väst. Otroligt sociala och omhändertagande. Lycka till. P
Svara med citat

Gammal 2011-12-12, 22:46

ola76

Nykomling
ola76 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard
Tackar för tips får nog bli en tur till Alona beach..
Svara med citat

Gammal 2011-12-14, 02:36

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Om du inte absolut vill ha liv om kring dig 24/7 i Hong Kong kan jag tipsa att bo på någon av de omliggande öarna, både billigare och i mitt tycke mysigare. Bodde själv på Lamma Island som var en liten fiskeby mitt i storstaden, bara 15 minuters båt in till staden (går i princip hela tiden) och en helt annan värld. Det blev en härlig kontrast med både storstad och landsbyggd på samma gång.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8