ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-16, 11:31

Mattesj

Nykomling
Mattesj är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Filipinerna runt!
Hallå!
Jag och min flickvän ska backpacka i 3 månader i asien och avslutar med 3 veckor i Filipinerna.
Vid det här laget är vi ganska less på att flyga misstänker jag så vi tänkte börja med att ta oss ner till dumaguete eller cebu och sedan jobba oss upp genom landet via färja och buss eller liknande.
Nu till min fråga, är det någon som har några härligt tips på vart vi kan stanna under tiden? Tacksam för minsta lilla tips vi kan få!

MVH Mattias
Svara med citat

Gammal 2011-11-17, 13:37

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Mattesj Visa inlägg

Hallå!
Jag och min flickvän ska backpacka i 3 månader i asien och avslutar med 3 veckor i Filipinerna.
Vid det här laget är vi ganska less på att flyga misstänker jag så vi tänkte börja med att ta oss ner till dumaguete eller cebu och sedan jobba oss upp genom landet via färja och buss eller liknande.
Nu till min fråga, är det någon som har några härligt tips på vart vi kan stanna under tiden? Tacksam för minsta lilla tips vi kan få!

MVH Mattias
Har varit i filippinerna ett gäng ggr och tror inte du kommer bli besviken.
Cebu: Dyker ni tycker jag ni ska besöka Moal Boal(fin fin dykning) även norra Cebu och åka till Malapascua island.
Ett besök på Boracay är nästan ett måste. Ön har blivit lite exploaterad ja visst om man jämför den med i början av nittiotalet(backpackade).
Bohol: Många gillar ön... Helt ok men inte mitt favoritställe i filippinerna.
Är personligen inte så förtjust i Manila, men intressant att ha sett liksom Cebu city. //Stefan
Svara med citat

Gammal 2011-11-17, 13:43

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Mattesj Visa inlägg

Hallå!

MVH Mattias
Glömde tillägga att flyg(Cebu Pasific är bra och billiga) i största möjligaste mån då vägarna är allt annat än bra med chaufförer med dödslängtan. Har hyrt bil på Cebu och kommer troligtvis inte att göra om det :-)
Svara med citat

Gammal 2012-01-01, 17:55

reklund

Nykomling
reklund är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard siargao island
hej hej, jag bor sedan ett år på siargao island och reste runt ett år i filippinerna innan jag bestämde mig för att stanna här. En grymt skön ö som ofta glöms bort. Mest känd för sin bra surfing men har även så mkt mer. Läs på lite och har ni några frågor är det bara höra av er till mig.
eklund.robert@yahoo.com

ha de bäst
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 11:54

Gäst

Standard Stalle att bo pa i Dumaguete
Jag har precis kommit ner till Dauin som ligger vid Dumaguete, bor pa Liquid Dumaguete som oppnade sa sent som i November 2011. Ett jatte mysigt stalle med en mysig gemensam middag varje dag och ett suverant dykar team. Alla stugor har havsutsikt och varmt vatten som dom tar direkt fran varma kallor. Poolen ar byggd med tanke pa dykar kurser och underlattar otroligt for bade instruktorer och elever den ar dessutom underbar att svalka av sig i nar man har en soldag.

Dom har dessutom 6 Whalesharks som har hallt sig har i over en manad och ser ut som om dom inte har nagra planer pa att ge sig harifran.

Om ni kommer ner den har vagen ar det helt klart vart att komma hit. Kolla in hemsidan Scuba Diving Dumaguete PADI Courses Backpackers Philippines - Liquid Dumaguete Philippines om ni vill.
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 03:59

Gäst

Standard Tjeena, tjeena....
Citat:
Ursprungligen postat av reklund Visa inlägg

hej hej, jag bor sedan ett år på siargao island och reste runt ett år i filippinerna innan jag bestämde mig för att stanna här. En grymt skön ö som ofta glöms bort. Mest känd för sin bra surfing men har även så mkt mer. Läs på lite och har ni några frågor är det bara höra av er till mig.
eklund.robert@yahoo.com

ha de bäst
Tjeena Eken, Greger här....
Ska kolla upp när ja har tid å komma ner å surfa lite....
ha det bra .....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8