mer råd... tänker... beror på vad ni gillar... låt se boracay har väldigt mycket äventyr som dom erbjuder, brukar alltid finnas personer som erbjuder att vara era guider för göra olika äventyr.
levde verkligen loppan där, testade Zipline+Zorb Zorb= en stor plastboll som är upprullad på en ramp. som man kryper in i och spänner fast sig 2 personer på varsin sida i selar. Sedan puttar dom ner bollen och man flygger och far runt i alla möjliga vinklar och studsar fram, hur kul och skräckinjagande som helst.
Parasailing där ni kan åka ensamm eller i par på en motorbåt och bli uppseglade i en stor fallskärm efter båten i ca 15min. Hur mysigt och som helst va där uppe 50-100m upp i luften och det är så fridstilla och härlig utsikt över ön och njuta av solnedgången.
Dyk upplevelse med utbildning för dom som ej testat det tidigare ca 3-4 timmar total upplevelse. ca 1 timma att lära sig grunderna nära stranden med en guide ( vi valde dykar huset som ligger precis intill Surfside) och valde att få dyka fritt ute i havet där det finns mycket fiskar, så vi dök ner och var helt otroligt att simma runt med 100 fiskar som var runt om dig bara ca 10-20 cm från dig hela tiden.
Massage som erbjuds på huset intill hotellet, (boracay massage) insperad med svensk massage i blandning med filippinsk, 1 timma total njutelse där dom massera nästan hela kroppen. kan lätt bli beroende av denna massage, längtar så att få möjlighet testa den igen.
det jag och flickvännen tyvärr inte han då vi valde att ligga utanför hotelet och njuta av bad och sol en dag , var att testa på Boat hopping där man kan antingen hyra en båt som åker runt med er i 4-6 timmar bland alla fina stränder och öar runt boracay. hyr ni egen båt kostar det lite mer men det är bara ni som åker runt, det finns även billigare alternativ då man åker en planerad tid men med 12-20st andra personer detta är betydligt billigare + att det ingår mat som serveras vid ett tillfälle på resan + att man får och snorkla runt bland rev och fiskar med lånad utrustning.
och något vi missade också var att leta reda på ställen som erbjöd showen "eld dans" en suverän upplevelse att se folk danca i mörkret med facklor och eld. vi såg dock detta bara på avstånd från hotellet (tror det finns ett hotel/bar vid beach station 1 där dom showar) ibland besöker dom andra delar av stranden också men olika från vecka till vecka var dom är. Hotelet kan anordna så ni får taxi möjlighet att ta er dit.
Mat finns allt att njuta av det finns restauranger med alla teman från hela världen allt från svenk köttbullar med potatis mos till filippinska inhämska rätter till lyxmat som crabba eller lobster. kvälls promenad att vandra är också en mysig upplevelse där att gå runt och hitta olika restauranger eller barer man vill testa.
Var inte rädd för djur som geckos (ödlor) dom hittar ni längs husväggarna och även inomhus också då dom smyger sig in i minsta springa och kan ibland göra sitt höga läte, men tycker det bara är mysigt, dom är helt ofarliga och roliga se på. (en restaurang vi var på hade flera styckna av dom uppe i taket över oss där vi åt)
Ha stark solkräm med er min första solning där nere hade jag medium solskydd och blev solbränd så in i norden efter bara 1-2 timma i solen. ömsade skin nästan hela min vistelse från topp till tå + röd som en krabba.
om ni kommer ha någon dag i Manila efter er boracay vistelse så kan jag rekomendera att besöka Manila Ocean Park där ni kan få en upplevelse att se ett aqua hus med fiskar och alla möjliga shower från sjösäl show till en vatten show där vatten dansar till musiken.
det finns även en park utanför där som heter Riza park helt underbart vara där på kvällen när det är mörkt där har dom en musik show i vatten dammen där mitt i parken där dom har vatten strålar som dansar i takt med musiken som spelas varje kväll
vill ni se lite bilder på upplevelse och annat från min vistelse så kan ni adda mig på facebook så kan ni ta en titt på olika bilder från min Filippin resa.
/ Johan Lorentzson (bild på mig och min flickvän i i våtdräkt )