Hej!!
Jag och min Sambo var i Malaysia och Bali i fjol i november. Vi spenderade 2 veckor där, det räckte mer än väl. Vi åkte runt på Bali och var på kuta-legigan, nusa dua, sanur, ubud, dreamland beach, lovina och på Giliöarna. Ubud var det vi tyckte om mest på Bali. Det ligger i mitten av Bali här finns en stor marknad att besöka. Lovina som är en vulkanstrand och där det ska vara delfiner blev till vår stora besvikelse. Det kändes verkligen att vi var där under lågsäsong det var verkligen "dött" samt att vi bokade en delfintur som blev inställd pga att guiden aldrig kom.
Det är regnperiod mellan oktober-mars. Men vi hade superfint väder! Visst regnade det, men då var det korta intensiva skurar och sen sprack det upp och blev fint. Sen beror det på var man är på norra sidan regnar det lite mer.
Vi blev tyvärr inte förtjusta i Bali, så jag rekommenderar er inte att åka dit. Det var för turistaktigt och överexploaterat för vår smak. Samt att stränderna var smutsiga och vattnet var inte så fint. Människorna var i det stora hela vänliga men de försökte lura oss ett flertalgånger..
Detta är vad vi tycker det finns säkert några som tycker att jag har helt fel, att Bali är helt fantastiskt. Så bilda er en egen uppfattning
Annars kan jag rekommendera Malaysia, mycket mindre turister och ett underbart land på alla sätt och vis!
Lycka till mer resan