ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-16, 16:47

bettina1337

Nykomling
bettina1337 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard Filippinerna, fickpengar ?
Hejsan ! Vi är några kompisar som ska åka till Filippinerna i februari månad, vi åker 1-29 feb. Vi ska leva simpelt, inga lyxhotell eller finmiddagar.
Vi landar i Manila och ska resa runt på öarna. That´s it.

Hur mycket fickpengar på ett ungefär kommer man att behöva per person ?

tacksam för svar !
Svara med citat

Gammal 2011-10-12, 12:47

villbaraveta_

Standard
Vad jag har hört så är det väldigt billigt att bo och äta i Philippinerna, ofta till och med lite billigare än i Thailand. Har dock inte varit där själv men ska också dit i mars 2012.

Läste nyss här under ett annat inlägg att man max får ta med sig 10 000php (vilket är typ 1700:- SEK) in i landet annars måste man deklarera det osv.. Någon mer som vet om det stämmer? Och i så fall, vad innebär det?
Svara med citat

Gammal 2011-10-15, 15:17

Gäst

Standard
Du får max föra in eller ut 10 000php. Visa och Mastercard funkar i alla ATM.
Du kan även växla USD eller EUR.
Svara med citat

Gammal 2012-01-08, 22:05

ne.andersson

Nykomling
ne.andersson är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard resevänner
Hej.

Jag reser ner samma datum som er men ensam och ifrån Oslo, jag har två tjejkompisar som kommer ner sen 5 feb som jag ska möta upp men hade ju varit trevligt med sällskap fram tills dess om ni är intresserade?
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 22:14

dac83

Nykomling
dac83 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard
räkna med att ett hotel rum kostar mellan 200-350 om du ska ha AC och normal euro standard, sen kommer du äta för kanske 50-100 kr/dag ska du ut och festa kanske du plöjer ner 200 kr på ca 6-10 drinkar, så räkna med 400kr/dag så lever du bra..

master card/visa fungerar på atm men det är väldigt ofta så att ATM:aparaten bara klarar ena sorten så det bästa är att ha med sig ett kort av varje då det inte finns en atm i varje hörn precis!

Det stämmer att man max får ta in 10.000 php in i filippinerna men för guds skull växla inte in mer än så innan ni åker(då kanske ni måste muta tulltjänste mannen) , forex har ca 6-7% sämre växel kurs än VISA tar ut i filippin ATM:s när man inkluderat utags avgiften vid 10.000-20.000 php

ATM finns på de flesta stora flygplatser, ta ut pengar direkt när ni kommer ner!

När det gäller hem resan så får man bara ta med 1 liter sprit och en limpa cigareter till sverige, men vem gör det när romen kostar 12-45 kr flaskan(5-15 årig) rekomenderar att köpa den 12 åriga för 25 kr om man ska blanda med coca cola.. en limpa cigg typ marlboro helt ok smak kostar från ca 35-40 kr limpan, perfekt pak material mellan rom flaskorna, jag brukar få med ca 8-14 flaskor per gång, har fått muta tull killen vid ingången till terminalen med ett par hundra persos så gick det bra, sa man desutom att man tog tanduay för att den är så bra så såg dom extra stolta ut!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8