ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-23, 14:38

Gäst

Standard Asien Januari 2012
Hej!

Jag sitter och spånar lite på resa i vinter och Asien är det som lockar.. Det är 2 veckor som gäller med min flickvän.. Vi var i Thailand förra vintern och det kommer det inte att bli iår.. Det vi söker är förstås bra värme, billigt, schyssta aktiviteter och äventyr man kan göra.. Gärna något ställe där det finns lite shopping iallafall.. Jag vill dyka också men det vill inte hon.. Sen något ställe som man kan träffa andra lite yngre människor och festa någon kväll också vore trevligt.. Jag är 24 år och tjejen min är 20 år.. Vi har tittat lite på Bali och det ligger väl närmast till hands och det är väl det ända vi tittat mer noga på.. Men det vore bra om någon kan komma med lite tips på vad ni själva valt.. Andra ställen som skulle kunna vara spännande är väl Vietnam, Malaysia, Filipinerna, Singapore kanske.. Sen finns det säkert fler ställen som jag inte själv känner till eller hört om..
Svara med citat

Gammal 2011-08-23, 16:47

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Stryk Singapore ifrån listan. Det är trevligt i ett par dagar men sen tröttnar man snabbt.

Malaysia vore nog ett bättre alternativ. Langkawi kanske? Det är lite som Thailand och lite som en "party-ö".

Jag gillade Borneo väldigt mycket, spenderade 2-3 veckor där och det var helt okej. De hade ett bra utbud av äventyr om man ville ha det. Och festa går det med. Jag har skrivit rätt mycket om Borneo i Malaysia-forumet. Finns tilloch med en särskild tråd där om jag inte minns fel. Borde ligga rätt långt upp.

Bali var, för mig åtminstone en besvikelse men söker ni party så är Kuta Beach rätt ställe att vara på. Söker ni lite lugnare tillvaro kan jag starkt rekomendera hotellet Swastika Bungalows i Sanur.

Gammal 2011-10-04, 16:43

Gäst

Smile Filippinerna
Jag rekomenderar absolut Filippinerna! Bali är ett helvete om jag får säga så.. sattsa på Bohol eller boracay om ni vill festa, Bantayan eller Palawan om ni vill ha en otrolig upplevelse! Precis bredvid bantayan finns det en ö där ni kan dyka - det går att hyra en båt och bara åka över dagen om ni så vill!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Jag sitter och spånar lite på resa i vinter och Asien är det som lockar.. Det är 2 veckor som gäller med min flickvän.. Vi var i Thailand förra vintern och det kommer det inte att bli iår.. Det vi söker är förstås bra värme, billigt, schyssta aktiviteter och äventyr man kan göra.. Gärna något ställe där det finns lite shopping iallafall.. Jag vill dyka också men det vill inte hon.. Sen något ställe som man kan träffa andra lite yngre människor och festa någon kväll också vore trevligt.. Jag är 24 år och tjejen min är 20 år.. Vi har tittat lite på Bali och det ligger väl närmast till hands och det är väl det ända vi tittat mer noga på.. Men det vore bra om någon kan komma med lite tips på vad ni själva valt.. Andra ställen som skulle kunna vara spännande är väl Vietnam, Malaysia, Filipinerna, Singapore kanske.. Sen finns det säkert fler ställen som jag inte själv känner till eller hört om..
Svara med citat
Svara

« bali | Inrikesflyg »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8