ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-14, 14:17

Crystallize

Nykomling
Crystallize är inte uppkopplad
Crystallizes avatar

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Cool Hur stor är risken att bli stoppad i flygplats immigrationen för min kille?
Hej, jag är en tjej med en Filippinsk kille, Jag var där hos honom 6 veckor nu i sommar, vi ansökte om Schengen Visa till honom där och den är nu beviljad, men nu är han orolig för att bli stoppad i immigrationen på flygplatsen. Han har alla nödvändiga papper, visum, reseförsäkring och mitt invitations brev.

Jag undrar lite om det är nån som har någon ideé hur stor den risken är att han blir avvisad i immigrations-disken på flygplatsen ?
Svara med citat

Gammal 2011-08-14, 16:29

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
ÄR det beviljat så ska han inte kunna bli stoppad, om det inte finns felaktigheter i dokumenten antar jag. Jag antar att det inte är vanligt turistvisum han kommer hit på?

Gammal 2011-08-14, 16:41

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Crystallize Visa inlägg

Hej, jag är en tjej med en Filippinsk kille, Jag var där hos honom 6 veckor nu i sommar, vi ansökte om Schengen Visa till honom där och den är nu beviljad, men nu är han orolig för att bli stoppad i immigrationen på flygplatsen. Han har alla nödvändiga papper, visum, reseförsäkring och mitt invitations brev.

Jag undrar lite om det är nån som har någon ideé hur stor den risken är att han blir avvisad i immigrations-disken på flygplatsen ?
Har man Visa till Sverige så skall du inte alls oroa dig, kan hända någon ställer nån fråga var han skall bo, men skulle inte tro det.
Jag har haft folk på besök från andra länder med korrekta papper inkl Visa, så det var bara och visa passet i tullen och komma in till Sverige.
Är han sen inbjuden av en svensk medborgare, så är allt som det skall.
Det kommer massor med människor varje dag till Sverige, för jobb, studie-Visa, turist-Visa, besöka vänner-Visa......
Svara med citat

Gammal 2011-08-14, 18:14

Crystallize

Nykomling
Crystallize är inte uppkopplad
Crystallizes avatar

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Smile
Tack för ert svar, och jodå, det är jag som har inbjudit honom och han ska bo hos mig, så det bör inte vara några problem ....

Och ja, visat är beviljat enligt telefonsamtal till honom från Ambasaden där,
han ska hämta den i morgon.

Jag ska säga åt honom att inte oroa sig då =)
Svara med citat

Gammal 2011-08-14, 18:21

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Crystallize Visa inlägg

Hej!

Och jag är en Svensk kille med Filippinsk tjej som har varit hos mig i sommar. Såhär ligger det till. Juridiskt sätt finns det inga problem om han har korrekta papper och pass men immigrationspolisen på Ninoy Aquinoy är kåta på pengar och dem kan tyvärr stoppa Filippinska medborgare. Min tjej kom inte i väg samma dag som hon skulle åka till Sverige för hon blev stoppad av immigrations-polisen på NAIAI, dem krävde att hon skulle visa upp en summa fickpengar och min inbjudan. Hon satt flera timmar i förhör med poliserna som ställde kränkande skitfrågor och missade flyget. Så jag löste det genom att boka om biljetten tills dagen efter, skickade ner 20.000 peso till henne via Wester Union och mailade ner mitt inbjudningsbrev så hon kunde skriva ut det. Allt för kunna bevisa för immigrationen att hon kan lämna Phil. Boka om flyget kostade 700 USD och dem 20.000 pesona fick jag tillbaka när hon kom. Poliserna har inte rätt att göra sådär men dem kan det om dem vill jävlas. Svårt att säga hur stor risken för detta är men den finns. Hör av dej om du undrar något annat. Se för guds skull att han har allt tillgängligt i handbagaget!

Mvh

S
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8