ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-01, 10:19

Gäst

Standard boracay eller bohol
Hej!
Älskar Asien och vill nu prova Filippinerna. Tittar på Bohol eller Boracay. Vad jag kan se så är det flottare-billigare hotell på Boracay, men verkar dock verkligen krångligt att ta sig dit.

Vi gillar fina stränder men även lite liv och rörelse på kvällarna, inte disco men lite promenader med shopping.

Hur tar man sig till respektive ställena? Vi flyger från Köpenhamn. Vi är resvana och bokar själva, har dock endast möjliget till ca 2 veckors ledighet.

Ngn som vet prisbilden jämfört med ex Thailand-Vietnam?

MVh Susanne
Svara med citat

Gammal 2011-08-21, 14:54

Gäst

Standard
Föreslår att ni kollar in flygbolaget cebu pacific. Flyg från manilla till boracay direkt. Sen är det bara en kort tricicels o båt tur över till boracay från Caticlan, galet kort landningsbana.

Ska ni till bohol flyg till cebu från manilla o ta båten över. 4 h. Sen antar jag att ni tar er vidare ut till alona beach så se till att ta en ganska tidig båttur då det är minst en 45 min till för att ta sig ut till alona.

Ni hinner båda på två veckor om ni inte har super lite i budget. Dyrare men mer liv i boracay om ni söker standard, annars kan det oxå vara riktigt billigt, nästan bara dykare på alona.
Svara med citat

Gammal 2011-08-21, 14:57

Gäst

Standard
Glömde säga, det är dyrare än thailand typ 25%. Maten lever inte upp till thailand o vietnam, det är snabbmats amerikas fel, tyvärr!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8