ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-17, 19:43

Spelnörd

Standard Seoul, en spelstad?
Hejsan, jag är en kille med ett stort spel intresse, jag har hört lite rykten om att
Seoul/syd korea är världens modernaste land och att det absolut är en stad man
ska besöka om man är intresserad av gaming!

Stämmer detta? Vad får man inte missa?
Svara med citat

Gammal 2011-04-17, 19:57

Gäst

Standard Tvspel/dator
Vill förtydliga mig lite. Jag menar tvspel/datorspel!
Inte poker osv.
Svara med citat

Gammal 2011-06-25, 14:18

anteeee

Standard
jo det ska det väl vara fan Starcraft är ju som en nationalsport där nere
Svara med citat

Gammal 2011-07-22, 11:13

Swedes in Spain

Nykomling
Swedes in Spain är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard
Jag kan inget om gaming men jag har varit i Seoul. Det är som du säger en modern stad och ser ut lite så som man tänker att asiatiska storstäder ser ut, dvs. med mycket ljus, blinkande reklamskyltar etc. rekommenderar Korea som resmål men om du reser utanför Seoul var bered på att det inte funkar med engelska...men fram det tar man sig alltid Även i Seoul är det svårt med engelska men lite lättare.
Svara med citat

Gammal 2011-10-22, 03:11

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Har också vart i Seoul

Ja, Seoul är världens spelhuvudstad med ett otroligt intresse för E-sport. (spana bara in rankinglistan för de bästa spelarna)

Alltså det stora spelet är ju som sagt starcraft och det fanns när jag var där för två år sedan två tv kanaler som sände starcraftmatcher dygnet runt. Starcraft 2 hade vid tillfället inte riktigt lanserats, men det är möjligt att det främst är sånna matcher som sänds idag.

Det finns även en stor arenor där man kan se matcher live. Spana in denna guide [PIX-GUIDE] Watching Live Starcraft in Seoul

För övrigt är Seoul min favoritstad i Asien, fräckt mode, bra klubbar, bra transport, inte jättedyrt och fantastisk mat.

Spana även in Eatyourkimchi.com som gör en bra videoblogg om den fantastiska (och unika) kulturen.

Lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8