ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-20, 00:02

careli

Nykomling
careli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Privat guide i Aqaba, Jordanien
Efter att ha varit i Aqaba tre gånger måste jag få tipsa om en fantastisk taxikille jag lärt känna! Han kör över hela Jordanien, t ex Döda Havet, Petra, Wadi Rum, Amman, vart du vill. Betydligt billigare och roligare än att åka med organiserade resor. Han har ett pris oavsett om ni är två eller fyra, ni bestämmer om ni vill gå i Petra två timmar eller sex timmar. Han är jättetrevlig, en säker bilförare, rolig och framför allt helt pålitlig, jag skulle kunna anförtro honom både mitt pass och min bankfacksnyckel! Du når honom på nr: 00962 77 642 14 64 och 00962 79 576 11 96. Mail: malnawasra@yahoo.com Har du frågor om honom eller något annat så skickar du mej ett mail: c-rosqvist@hotmail.com MVH Carina.
Svara med citat

Gammal 2011-09-07, 17:59

Gäst

Smile Privat taxi
Hej
Vi ska åka till Aqaba i december, hur är vädret då?
Vi ska se Wadi Rum, Petra och dödahavet, vi tänkte ta allt via Apollo eftersom vi bara är där en vecka och känner att vi inte hinner att söka runt efter billigare alternativ.

Om man åker med taxi till Petra, då betalar man själv inträde och går runt själv? Eller kan man gå med en guidad tur?

Samma sak till Wadi Rum, blir man avsläppt vid Entrén?

Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2011-09-07, 19:48

careli

Nykomling
careli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Aqaba
Hej! Jag har varit i Jordanien i november, jättebra väder, gissar på en medeltemperatur på 25 grader, då är det säkert lika bra i december. Jag tycker absolut att du ska åka med taxi till alla platser du vill till, det blir billigare eftersom du hos Apollo betalar per person och med taxi samma pris även om ni är två eller fler. Inträde ingår inte när du åker taxi, i gengäld får du stanna hur länge du vill, du kan gå där i två timmar eller sex timmar, du bestämmer. Om du åker med "min" taxi-kille så ingår biljetter i hans pris när han kör till Wadi Rum, om han följer med in vet jag faktiskt inte, ber ni honom om det gör han det säkert, han är väldigt mån om sina gäster. Jag har åkt med honom över nästan hela Jordanien, Amman, Jerash, Mount Nebo osv, han är en toppen-guide och jag unnar alla att få åka med honom! Har du fler frågor och om du vill ha hans nummer och mail så skicka mej ett mail: c-rosqvist@hotmail.com Själv åker jag till Aqaba i november, för fjärde gången! MVH Carina.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8