ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-02, 19:32

Synthetic_Darkness

Nykomling
Synthetic_Darkness är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Cebu!!
Hej! Jag ska under mars månad åka till Cebu.
Jag undrar om någon vet några fantastiska resmål som ligger i närheten av staden. Jag ska stanna i krokarna under 3 veckor och känner därför inte för att åka aldeles för långa sträckor. Men endagsturer skulle jag inte ha något emot.

Tack på förhand! Alla tips uppskattas!
Svara med citat

Gammal 2011-03-08, 17:58

Synthetic_Darkness

Nykomling
Synthetic_Darkness är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Standard
Är det absolut ingen som vet något om närliggande atraktiva platser kring Cebu?
Svara med citat

Gammal 2011-03-08, 18:45

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Malapascua ligger utanför norra Cebu, riktigt fin ö med kritvita stränder och boende på stranden, tar ca två och en halv timme med taxi till Maya där båtarna över går ifrån ,(båten tar ca 30 min), finns även buss men tar längre tid och de kör som as,sedan kan jag rekommendera Bohol panglao, båtar går från Cebu city (1,5 tim)till Tagbilaran(Bohol) och där ska du bo på Alona beach(Panglao) ca 20 min med tricykel ,kanon ställe,dagsturer(snorkling) från Alona beach gör du till Balicasag som ligger en bit ut, bästa snorklingsvattnet jag varit med om, massor av fisk och koraller,annars så kan du åka ut och titta på delfiner någon tidig morgon från Alona beach ,panglao är en ö som är sammanknuten med Bohol av en bro,Bohol är en ganska stor ö och det finns mycket att se,djungel floder ,choklate hill (något överskattat ),historia och kultur,har varit och bott på Alona beach vid två tillfällen och stannnade i tre veckor båda gångerna mycket beroende på att det finns så mycket att se och göra i just detta område.
Senast redigerad av Brynolf den 2011-03-08 klockan 18:51.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8