Reg.datum: okt 2009
Rykte: 0
|
Malapascua ligger utanför norra Cebu, riktigt fin ö med kritvita stränder och boende på stranden, tar ca två och en halv timme med taxi till Maya där båtarna över går ifrån ,(båten tar ca 30 min), finns även buss men tar längre tid och de kör som as,sedan kan jag rekommendera Bohol panglao, båtar går från Cebu city (1,5 tim)till Tagbilaran(Bohol) och där ska du bo på Alona beach(Panglao) ca 20 min med tricykel ,kanon ställe,dagsturer(snorkling) från Alona beach gör du till Balicasag som ligger en bit ut, bästa snorklingsvattnet jag varit med om, massor av fisk och koraller,annars så kan du åka ut och titta på delfiner någon tidig morgon från Alona beach ,panglao är en ö som är sammanknuten med Bohol av en bro,Bohol är en ganska stor ö och det finns mycket att se,djungel floder ,choklate hill (något överskattat ),historia och kultur,har varit och bott på Alona beach vid två tillfällen och stannnade i tre veckor båda gångerna mycket beroende på att det finns så mycket att se och göra i just detta område.
Senast redigerad av Brynolf den 2011-03-08 klockan 18:51.
|