ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-18, 20:45

Gäst Anna

Standard Bali / Borneo 2011
Hej alla,

Jag och min pojkvän funderar på att resa. Jag är så otroligt sugen på att resa till bali och borneo. Kanske inte jätte närma varann, men kan kanske flyga däremellan? Eller kanske finns det något billigare alternativ att ta sig dit?
Vart flyger man till Bali? Jakarta? Denpassar?

Hur många veckor bör vi planera in? Vi tänker att vi vill vara ute ca två - fem veckor.
Beror ju självklart på hur dyrt det är att flyga ner och vad logi kan kosta.
Vi vill bo relativt shysst, inte de billigate rummen med bunkbeds... Vad kan det kosta?

Vi är intesserade av att dyka, sola, bada, äta gott och vara aktiva. Framförallt vill jag "lära" (testa!) mig att surfa.. var gör man detta?

Reser man runt på Bali eller stannar man på samma ställe? Finns det något mellan Bali och Borneo som är värt ett stopp? När på året ska man åka dit?

Många frågor, men jag hoppas att någon har möjligthet att besvara någon av dem alla.
Tack för er hjälp, mvh Anna och Sebastian
Svara med citat

Gammal 2011-03-26, 15:46

Gäst

Standard bali
När det gäller surfing så kuta skulle jag säga.

Sen så skulle jag tipsa om att åka runt på bali å inte fastna i kuta utan även åka till dom mindre turistiga ställerna typ lovina för snorkling delfinsafari åka till hot springs som finns där uppe, gammla hamn staden singaraja finns också i när heten av lovina sen så finns ju en massa tempel också om man tycker sånt är kul,

Men det finns ju många ställen att åka till nära kuta finns även ubud och sanur.

p.s
i lovina finns hotel Aditya Beach Resort som är bra om ni nu skulle svänga förbi där
Svara med citat

Gammal 2011-04-21, 22:28

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
I den här tråden har jag svarat någon om vad man kan göra på Borneo..

http://www.reseforum.se/forum/malays...-kinabalu.html

Min personliga åsikt om Bali är att det var en fruktansvärt tråkig ö. Men det är så som de flesta säga, antingen så älskar man Bali eller så gör man det inte. Men ett tips är att åka runt lite på Bali i alla fall..

Wata-Ulu i söda Bali var intressant, samma sak med Ubud och uhm. har glömt vad ställena heter. Man kan klättra på en vulkan om man vill.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8