ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-18, 23:56

kestin

Nykomling
kestin är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Rykte: 0

Smile resa runt i Asien
Hej! Vi är några tjejer som funderar på att resa runt i Asien, Kina - vietnam - kambodja - Thailand.
Har ni förslag på hur resrutten bör se ut, hur länge man bör vara på de olika ställena och vilken månad man bör fara.
Det är oklart hur länge vi kan vara borta, men blir det kortare resa blir det enbart Kina. Ge gärna förslag på vad man bör se där.

Hur stor reskassa bör man ha inkl. flyg från Sverige samt boende, mat etc.

Är tacksam för alla tips.
Svara med citat

Gammal 2010-12-29, 23:25

Gäst

Standard Kina
Hej, När jag var i kina så åkta jag på dom typiska turistattraktionerna. Det jag kan rekommendera starkt är Peking, chengdu.

I peking har ni allt, Förbjudna staden, Himmelska fridens torg och Pearl Market
Peark market är 4 vånings marknad hela veckan lång, Finns så mycket att fynda på.
Förbjudna staden är ett måste, Stort, majestätiskt, vackert. Finns också mycket Parker och andra palats att besöka.

I Chengdu finns kinas Bästa mat(enligt kineserna själva), the gardens, shaolin munkar. Och för den som vill en massa Grymma nattklubbar, Men för att hitta dom bästa får man fråga kineserna, (dom är mycket vänliga)

Sovplats: Jag gjorde så när jag kom dit så kollade jag upp olika hostels som fanns, och den jag hittade som finns i hela kina var youth hostel, kostar allt ifrån 50-100Kr natt/person. Att hitta till dom kan vara lite lurigt men å andra sidan man hittar saker man vill se på vägen också.

Priser: Kina är väldigt billigt i allt tyckte jag. Jag var borta i 25 dagar och det jag hade i fickan var 15000 kr. (med flyg 20000kr) och när jag kom hem hade jag pengar över. Min kompis som följde med hade 10000kr, Och vi klarade oss jätte bra, sov på hostels och turistade varje dag,
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8