ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-17, 10:24

Gäst

Wink Vilket ställe besöker ni helst på Bali?
Hej! Tänkte besöka Bali med min flickvän runt nyår, är det bra väder då? Vilket ställe bör man besöka? Vi vill ha hela kittet, bra stränder, nåt att göra, bra käk osv. Mvh Kridde
Svara med citat

Gammal 2010-10-18, 13:50

donnerdal

Nykomling
donnerdal är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard
I Ubud finns en park med vilda apor som man matar med bananer. Det var ett kul nöje tyckte jag. Var ett tag sen jag var där men det finns mycket att se. Hyr bil så får ni se mer helt enkelt. Undvik Kuta Beach, det finns många trevligare ställen på Bali. Fundera också över en tur till Giliöarna. Perfekt för ett par som komma bort och koppla av.
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 13:35

Gäst2

Standard att göra
Det bästa är nog att resa runt lite. Runt nyår bör ni ha hotell ordnat i förväg. Ön invaderas och priserna skenar iväg. Alla populära restauranger och barer säljer biljetter i förväg som ofta inkluderar "minimum spend". Så vill ni gå ut och äta en god middag på nyårsafton så planera lite i förväg.

Besök:

* Kuta,Legian,Seminyak (Party, beach och shopping)
* Gili Ilands (bad, dykning)
* Ubud ( Kultur, mat, vackert lansdsakap)
Svara med citat

Gammal 2010-11-04, 10:37

mickebella

Nykomling
mickebella är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Smile Bali tips
Hejsan! Jag och min man var till Bali ifjol och jag lovar att ni blir inte besvikna.God mat , trevligt folk och vackert.Vi hyrde chaufför en hel dag som körde oss runt till b.la. kaffe plantage, risterasser, wood carwing och balinesisk krise dance fick se otroligt mycke vi betalade ca.400skr för bil, bensin och guidning var borta 7-8 timmar.En annan dag hyrde vi chaufför till ubud ett mysigt ställe och sedan var vi till monkey forest också kul med flera 100 apor som lever där med eget tempel och allt.Shoppingen är bra pruta till halva priset mot vad de bjuder ibörjan.Denpasar var inget att se .Vill ni åka på en romantisk middag på stranden och se en häftig solnedgång åk då till Jimbaran massor av resturanger längs stranden men det är populärt så vill man ha ett bord vid strandkanten så åk i tid solen går ned vid 18.00 och det går ganska snabbt.Vi åt jätte god grillad fisk och tigerräkor som vi då själv fick välja ut från akvarium.
Vill ni ha mer tips skriver jag gärna .Louise
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 00:51

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av mickebella Visa inlägg

....Vill ni ha mer tips skriver jag gärna .Louise
Ja tack.
Tjejen och jag åker till Bali i tio dagar i september i år på vår bröllopsresa, så jag tar gärna emot fler tips om upplevelser och to-do's.
Tack på förhand. Mvh/ Jimmy.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8