ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-25, 22:51

johhol

Nykomling
johhol är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Bali och/eller Borneo
Funderar på hur jag och min sambo ska tillbringa 4 veckors semester. Finns det en rimlig chans att besöka både Bali och Borneo på 30 dagar?

Och om man måste välja?

/Johan
Svara med citat

Gammal 2010-08-25, 23:23

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Ja för fan, det är klart att det går. Jag tror ni kan dela upp vistelsen ungefär 50/50 eller 30/70 (Bali/borneo).

enklast är väl att transportera sig med AirAsia (Welcome to AirAsia.com, The World's Best Low-Cost Airline)

Det är ungefär samma sak jag tänkte göra fast jag tänkte ta lite Malaysiskt fastland på vägen till Borneo samt avsluta min vistelse i Hong Kong.
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 14:38

Gäst

Question Bali och/eller Borneo..
Hej! Så om man utgår från att man har ca 14dgr på Bali och 14 på Borneo - vilken del av öarna ska man välja? Jag vill gärna ha både sol/barfotaliv och lite mer äventyr (typ rafting, vandring, djungel, surf eller liknande).
Kul med tips från erfarna trotters

//H-S
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 16:27

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
södra Bali ska ju vara den intressantaste delen om man vill ha sol och bad vad jag har hört, jag har inte hunnit ta reda på så mycket om Bali än. ;(

Vad gäller Borneo så verkar området ring Kota Kinabalu vara det ni söker, det vill säga den nordöstra delen av Borneo, men även nordvästra delen av borneo ska vara bra, mindre turistig dock.
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 21:52

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Försök att svara med något konkret någon gång Wkstrm, det verkar som om du mest är ute efter att ha så mycket inlägg som möjligt på det här forumet.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8