|
|

2010-07-18, 11:06
|
Reg.datum: nov 2007
Rykte: 0
|
Bali i december
Vi funderar på att åka till Bali i mellandagarna och stanna i ca 2 veckor. Är detta en bra idé!?
Sen vill jag gärna ha lite blandade tips, allt från stränder, bästa orterna, öar i närheten... etc.
|
|
|

2010-07-22, 10:16
|
|
Humm, ingen som vet nånting om Bali? Jag var kanske lite för svävande i min fråga från början, jag har läst runt en del här och på andra forum, men det är alltid kul att få fler tips.
Hur är vädret i december, vad händer på nyår, bra utflykter, både på land och på havet.
|
|
|

2010-07-22, 10:22
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Hej,
Jag planerar själv att börja min semester på Bali, dock lite senare än er, i februari typ.
Vad jag kommit fram till än så länge så är det i staden Kuta man ska hålla till, jag är säker på att det finns fler bra ställen men Kuta är flitigt förekommande.
Där i närheten ska det finnas en helt grym strand som heter Dreamland, den har även ett annat namn som jag inte minns just nu. Har man 2 veckor på sig så har man ju gott om tid att upptcäka Bali, själv tänkte jag bara tillbringa cirka 1 vecka där.
|
|
|

2010-07-22, 11:26
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm
Hej,
Jag planerar själv att börja min semester på Bali, dock lite senare än er, i februari typ.
Vad jag kommit fram till än så länge så är det i staden Kuta man ska hålla till, jag är säker på att det finns fler bra ställen men Kuta är flitigt förekommande.
Där i närheten ska det finnas en helt grym strand som heter Dreamland, den har även ett annat namn som jag inte minns just nu. Har man 2 veckor på sig så har man ju gott om tid att upptcäka Bali, själv tänkte jag bara tillbringa cirka 1 vecka där.
|
Ja vi komemr att besöka Kuta, men inte hålla oss där direkt, vi vill se övriga Bali, vi kommer att besöka Ubud och ta oss upp till Tulamben (för att snorkla bla). Eventuellt besöker vi någon grannö oxkså.
|
|
|

2010-07-22, 12:39
|
|
Just ja, kom på att jag läste om något tempel eller dylikt på Balis absolutaste sydspets, kan vara värt att kolla upp!
|
|
|

2010-07-29, 20:23
|
Reg.datum: jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av webguide
Vi funderar på att åka till Bali i mellandagarna och stanna i ca 2 veckor. Är detta en bra idé!?
Sen vill jag gärna ha lite blandade tips, allt från stränder, bästa orterna, öar i närheten... etc. 
|
Ska till Bali i februari nästa år och har hittat massor av bra info här:
|
|
|

2010-07-29, 22:10
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av puma87
Ska till Bali i februari nästa år och har hittat massor av bra info här:
|
Tack, den länken kommer väl till pass. När kommer du vara på Bali? Jag kommer nog åka dit i mitten av februari och stanna en vecka ungefär.
|
|
|

2010-08-03, 23:37
|
Reg.datum: jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm
Tack, den länken kommer väl till pass. När kommer du vara på Bali? Jag kommer nog åka dit i mitten av februari och stanna en vecka ungefär.
|
Vi åker dit den 5feb och åker hem den 19feb.
Jo den sidan är den bästa jag hittat =)
|
|
|

2010-08-10, 07:18
|
|
Då kanske vi ses där!
|
|