ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-03, 13:13

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Kota Kinabalu till Brunei och tillbaka?
Nu har jag listat ut hur man ska ta sig till Borneo i alla fall. Äventyret fortsätter där och det verkar ju finnas hur mycket som helst att göra där.

Om man skulle vilja ta sig till Brunei ifrån Kota Kinabalu, hur gör man det enklast (förutom att flyga)? Jag misstänker att man tar bussen eller tåget. Prisuppgifter på detta?
Svara med citat

Gammal 2010-06-03, 15:05

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Smile
Det går bussar mellan Kota Kinabalu och huvudstaden Badar Seri Begawan (Brunei), har tyvärr inga prisuppgifter men kan inte tänka mig att det kostar speciellt mycket, resan tar en dag.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-06-03 klockan 15:12.
Svara med citat

Gammal 2010-06-04, 10:17

wkstrm

Globetrotter
wkstrms avatar

Standard
Okok. Det är värt att ta med i beräkningarna! Tack för uppgiterna!
Svara med citat

Gammal 2010-07-26, 10:57

Gäst

Standard
Det går en direktbuss från KK till Brunei. Vet inte exakt pris, men andra riktningen kostar 45 bruneidollar. Och till skillnad från andra långdistansbussar går den från busstationen mitt i KK, utanför huvudpostkontoret, så det är väldigt smidigt. Den går direkt till busstationen i centrala BSB.

Ett smidigt alternativet är att åka expressbåt från färjeterminalen i KK till Labuan, cirka tre timmar, och därifrån båt till Brunei, cirka 1.5 timme. Den anländer till hamnstaden Maura, varifrån det är cirka 45 minuter med buss till BSB.
Svara med citat

Gammal 2010-07-26, 12:30

wkstrm

Globetrotter
wkstrms avatar

Standard
Ohåj!!! Det var värdefull information! Den tackar jag för. Skall tas i beaktande när jag är i regionen. Så lång tid kvar dock. 6 månader cirka. ;(
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8