Hej Gunilla
Det var många frågor

Vi var där i höstas och Kambodja är överlag väldigt billigt för en svensk. Vatten, cola och öl kostar ungefär lika mycket, allt från ett par kronor till betydligt mer beroende på var du handlar eller om du är på restaurang. Samma gäller måltiderna. Du kan få en måltid för under en tia från ett "gatukök", men du kan också lyxa på finare restauranger. Samma gäller boende, du kan bo enormt billigt, för en bra bit under hundra kronor men det finns gott om dyrare hotell.
Har inte åkt bussen mellan Phnom Penh och Siem Reap, däremot båten, vilket är en helt fantastisk resa på cirka fem timmar på Tonle Sap. Det är lite dyrare och kostar kring 20 dollar om jag inte missminner mig. Dock värt vart enda öre.
Visst finns det kläder, i mängder, överallt. Helt otroligt billigt, för billigt faktiskt. Du kan t ex få erbjudande om att köpa fem sjalar för tio dollar eller tre par byxor för fem dollar, vilket ju så klart inte alls är rimligt när man tänker efter. Glasögon har jag absolut ingen koll på. S-21 har jag för mig kostade runt fem dollar.
Flummigt svar, men summa summarum är att man som resenär i Kambodja kan komma undan med väldigt lite pengar på fickan. Och det är ett enormt trevligt land att resa i! Enkelt är det också.
Ha en trevlig resa!