ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-11, 21:20

Epic nice

Nykomling
Epic nice är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Cool Flyg till Bali?
Tjena, jag behöver hjälp!

Jag och en kompis kommer den 20 juni bege oss på en två månader lång resa, där vårt huvudmål är Bali. Förutom Bali vill vi besöka andra platser i Asien när vi ändå är där, kanske Hong Kong, Borneo, Singapore mm.

Då är min stora fråga, hur ska vi göra med flyget? Ska vi köpa en enkel biljett till Bali och sedan lösa resten efter hand, eller ska vi boka alla flygresor redan innan?

Tur/retur Baili känns inte så värt eftersom vi vill åka vidare till andra platser belägna en bit iväg...
Svara med citat

Gammal 2010-05-11, 21:55

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
köp en tur/ret(billigast) via Singapore eller Kuala lumpur,där ni kan göra stop, sen där ifrån kan ni flyga ut vidare till andra länder med Tex Airasia billigt .
Senast redigerad av Brynolf den 2010-05-11 klockan 21:57.
Svara med citat

Gammal 2010-05-11, 23:28

Epic nice

Nykomling

Standard
Okej, det blir ju fler flygresor om man tar köpenhamn-bali, bali-hong kong, hong kong-bali, bali-köpenhamn än om man tar köpenhamn-bali, bali-hong kong, hong kong-köpenhamn...

Om vi är i exempelvis Kuala Lumpur och bestämmer oss för att om två dagar resa till Hong Kong, kan man få biljetter till bra priser även om det är så kort tid till avresa? Dvs kan vi vara impulsiva och ta en biljett ner och sedan boka biljetter med kort varsel?
Svara med citat

Gammal 2010-05-12, 10:50

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
ni måste ha en biljett ut ur varje land innnan ni åker dit! det är alltid billigare att boka över nätet en tid i förväg, men personligen brukar jag alltid köpa på plats typ ett par dagar innan( lite dyrare men naturligtvis bättre om man inte vet exakt innan var när hur man vill resa),vad är det för bolag som flyger direkt Köpenhamn- Bali??,
Senast redigerad av Brynolf den 2010-05-12 klockan 12:52.
Svara med citat

Gammal 2010-05-12, 16:51

Epic nice

Nykomling

Standard
Jaha, visste inte att man behövde ha biljett ut ur landet när man kom dit, bra att du sa det!

Thai Airways flyger Köpenhamn till Bali, men man mellanlandar i Bankok.

Om jag förstår dig rätt så brukar du köpa tur/retur till landet, sen därifrån köpa tur/retur till andra länder som du också vill besöka? Blir ju mycket flygande då...

Om vi inte vill flyga tur/retur så finns det om jag förstått det rätt bara ett alternativ, och det är att boka alla resor innan vi åker iväg. Right?

Gäller det alla länder i Asien att man måste ha biljett ut ur landet för att få komma in?

du är till stor hjälp
Svara med citat

Gammal 2010-05-12, 17:52

Gäst2

Standard bali
Tips 1 Boka huvudresan nu. Den blir inte billigare ju längre du väntar. CPH-Bali med Thai är riktigt bra med bara en mellanlandning och lite dödtid.

Tips 2 från Bali går ganska mycket direktflyg runt om i Asien. bla Kuala Lumpur, Bangkok Singapore, Jakarta med Air Asia som är ganska billiga.
Svara med citat

Gammal 2010-05-12, 18:17

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
Det jag menar är att utnyttja mellanlandningen tex i Bangkok( om ni åker med Thai) och göra ett stopp där, efter som ni ändå ska byta plan på väg hem och ditt resan, när man reser från Sverige så är det alltid byte minst en gång på väg till och från Bali beroende på vilket flygbolag, som man kan utnyttja och stanna kvar på mot en avgift ,varför inte boka en biljett där ni kan utnyttja mellanlandningarna påväg hem eller dit och stanna en tid då.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-05-12 klockan 18:24.
Svara med citat

Gammal 2010-05-12, 23:11

hildebard

Nykomling
hildebard är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Brynolf Visa inlägg

ni måste ha en biljett ut ur varje land innnan ni åker dit! det är alltid billigare att boka över nätet en tid i förväg, men personligen brukar jag alltid köpa på plats typ ett par dagar innan( lite dyrare men naturligtvis bättre om man inte vet exakt innan var när hur man vill resa),vad är det för bolag som flyger direkt Köpenhamn- Bali??,
Varför behöver vi ha en biljett ut ur varje land? I så fall går det ju inte att vara spontan alls
Svara med citat

Gammal 2010-05-13, 09:28

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
Det är internationella regler, ibland så kan det fungera men det är dumt att chansa efter som det kollas först i Sverige och sen i passkontrollen på resmålet, tex när ni flyger från Sverige så kollas biljetten att ni har en returbiljett eller en biljett ut ur landet ni ska besöka, kan ni inte visa upp en sådan så blir ni nekade ombordstigning, grejen är den att det är flygbolagen själva som har ansvar och får böta om det är en passagerare som vid ankomst inte kan visa upp en returbiljett och nekas inträde i landet.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8