|

2010-06-03, 07:51
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Hej,
Såg att det var längesedan du skrev detta inlägget men eftersom du inte fått några svar så tänkte jag att jag kunde ge dig några i alla fall.
Svaret på flera av dina frågor är: airasia.com
Det är SKITBILLIGT att flyga i Asien. Jag sitter själv och plannerar en resa genom Asien (dock inte med riktigt lika lång sträckning som din) och har mer eller mindre plannerat in 4 eller om det var 5 flygning med nämnda bolag och det kostar inte mer än 260 dollar om jag skulle boka idag. Vet inte hur det ser ut när det ätnligen är dags men vissa flygningar tänkte jag faktiskt boka i förväg så jag vet att den delen är klar.
Sen är det löjligt billigt att transportera sig runt i Asien över lag. Och långt kommer man också. hur länge tänkte du vara ute? Mitt problem är att jag kommer nog inte få tiden att räcka till. ;(
Nu såg jag inte vad det kostade att köpa ett sådant där Star Alliance pass, men får du det under 260 dollar så är det väl bara att slå till antar jag.
Min rutt ser i grova drag ut såhär:
Göteborg - Bangkok - Koh Samui - Koh Pha Ngan - Surin - Koh Lipe - Langkawi - Kuala Lumpur - Singapore - Bali - Kota Kinabalu - Hong Kong - Göteborg
Det blir en del "via" resor, vissa ställen måste jag åka tillbaka till ett ställe för att komma till etc. Thailand kommer bli en hel del åka igenom olika ställen typ. Jag räknar med cirka 10-12 dagar i Thailand, sen vill jag ha cirka 1 vecka på Bali, en vecka på Borneo, några dagar i Hong Kong och några dagar Kuala Lumpur/Brunei/Singapore.
|
|