ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-07, 12:37

Gäst

Standard Filippinerna jul/nyår
Är det någon som vet om priserna på boende tex blir dyrare över jul/nyår på Filippinerna? I Thailand blir det ju mycket dyrare den tiden. Det är svårt att hitta boende på plats i Thailand om man inte bokat innan, är det även så på Filippinerna över jul/nyår? Funderar mest på Cebu, Boracay och ev Bohol och vill helst inte boka boende innan. Men vill ju inte riskera att inte hitta boende för att allt är fullt. Tänkte i så fall åka några/någon dag innan julafton o komma hem en vecka ca efter nyår, alltså barnens jullov Tacksam för svar från någon som vet
Svara med citat

Gammal 2010-02-07, 16:41

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 1

Standard
Ja hotellen är dyrare under jul och nyår, kan rekommendera att boka innan ettpar nätter eller en vecka o sedan leta boende på plats om ni ska besöka de mer turist täta öarna, kan bli svårt annars att hitta lediga rum att bo i under längre tid typ en vecka eller mer,, när jag reste senast i landet under högsäsong (jan - 08) så hade jag inget förbokat gick runt och letade boende på Bohol(Panglao alonabeach) och fick några nätter här o några där på hotellen vid stranden, och på Boracay letade vi i två timmar innan vi hittade ledigt rum som vi bodde i en vecka, men sen så är det ju olika vad för klass på boende man vill ha,ett tak över huvudet och en säng hittar man alltid men det är kanske inte den typen av standard du är ute efter lixom mig själv, lite stil på boendet vill man ju ha
Senast redigerad av Brynolf den 2010-02-07 klockan 16:51.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8