ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-27, 00:16

Gäst

Standard väder i bali
Hej!
Jag ska åka till bali i 3 veckor nu i februari.
Är det någon som vet hur vädret är? det ser ut som om det bara regnar när man kollar in vädret på nätet. Vore tacksam för svar /Maria
Svara med citat

Gammal 2010-01-30, 14:20

Gäst

Standard regn
Dec-Feb är regnperiod. Då kan det tokösa ner typ 1-2 timmar de flesta dagar. Inte sällan kommer regnet på natten. Lite fuktigare är det också. Jag var nere över jul och nyår. Jag hade väntat mig mer regn än vad som faktiskt kom. Det var bara sista tre dagarna som var lite blöta.

Tänk på att bara för att det är mulet tar solen ordentligt ändå, så solskydd gäller om du inte vill se ut som en hummer. Feb är dessutom lowseason vilket innebär mycket mindre turister och lägre priser.
Svara med citat

Gammal 2010-02-06, 19:56

alondviders

Nykomling
alondviders är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard
Vet inget om vädret men blev nyfiken på din resa! Får man fråga vad resan kostat dig till Bali? Skulle så otroligt gärna åka dit men det är ju svin dyrt!!
Svara med citat

Gammal 2010-02-07, 01:23

Gäst

Standard Qatar Airways
Jag tror du fortfarande kan boka Qatar Airways till Bali för 5300kr. Tror sista dag för denna kampanj är denna söndag. Utresa efter efter 4 april dvs efter påsk. Jag skulle gissa att för få det låga priset behöver du också vara ganska flexibel med resdatum men billigt är det.
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 08:43

Gäst

Standard
Hej jag har precis kommit hem från Bali och kan säga att det regnade väldigt lite max 5 dagar på 3 veckor. Jag bokade min flygbiljett redan i juli den kostade 8000 kr med Thai, hade jag bokat efter midsommar precis så hade det kostat 6000 kr. / Maria
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8