ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-08, 14:21

Gäst

Standard Lite frågor om Filippinerna
Hejsan!

Åker till Filippinerna feb 2010 (borta 18 dagar) och undrar följande:

1. Vart ska man bo i Manila om man vill bo nära ett shoppingcenter (max 400 kr/natt)

2. Vad har de för eluttag i FP? ( kunna ladda Mp3 och kamera)

3. Bokar ni flyg till ex Cebu/Palawan på flygplatsen och hoppas att man kommer med eller ska man boka på nätet i förväg?

4.Är det Peso eller dollar som gäller?

5.Visum behövdes väl inte om man inte stannar längre än 21 dagar?

6. Boende på Boracay, Cebe och Palawan? (bra standard max 400 kr/natt)

Skulle vara tacksam för svar för er som varit i FP.

Mvh/ Linda
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 09:55

Gäst

Standard
Jag skrev precis en del svar i en annan tråd om Filippinerna men jag kan försöka svara så gott jag kan här med

1. Mitt tips är Lotus Garden i Ermita, jättebra standard, tryggt och säkert plus krypavstånd till Robinson's Mall som jag fann absolut bäst i Manila. Dessutom har hotellet egna "taxibilar" så dom kan köra ut dig till Pasay City och SM Mall of Asia eller Greenbelt i Makati om du nu inte skulle nöja dig med Robinson's

2. På hotell och liknande kan du ladda dina saker i vägguttaget, vet faktiskt inte hur det ser ut i övrigt, annars är det nog inga som helst problem att köpa en adapter för en billig peng på plats

3. Det är smidigast att förboka flygbiljetter och dylikt, säkert inga problem att köpa på plats - det finns kontor lite här och var, och även på flygplatsen ska det nog gå bra - men finns det ett land jag inte vill stå i kö i mer än absolut nödvändigt så är det Filippinerna

4. Peso gäller, Dollar fungerar

5. Nej

6. Boende på Boracay finns i överflöd, du kan hitta prisvärda boenden mitt på stranden som inte har någon hemsida och liknande, ta inte första bästa gå runt och se dig omkring. Finns många ställen där man går in i små gränder som sen övergår i bakgårdar/trädgårdar där ma kan hitta små egna stugor till väldigt bra priser, så får man lite lugn från vimlet på stranden också

Skrev lite om Filippinerna på min "reseblogg" walksalone - där kanske du kan hitta nåt
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8