Rekommenderar inte alls snorkling i Lovina. Hårt åtgångna rev av fiskesamhället.
Däremot rekommenderar jag endå Lovina för 2-3 dagars stopp,sömnigt fiskarsamhälle perfekt för avkoppling. Det är desutom därifrån man kan se delfiner på morgonkvisten. Vi hade tur,vattnet kokade av delfiner vid våran utflykt. Däremot så ´måste jag tyvärr tillägga att ni knappast kommer vara ensam om att vilja se delfinerna,har ni otur är det mer fiskebåtar som åker efter delfinerna än det finns delfiner.
Besök gärna GitGit vattenfallen när ni endå är i närheten.
Vill ni ha utmärkt dykning/snorkling så rekommenderar jag Pemuteran,finns inget annat här att göra än sola och givetvis dyka! Bodde på ett dykarhotell ett stenkast ifrån vattnet. Man kunde gå ut 10 meter ut i vattnet och se underbart fina Korallrev.
Finns ett flertal seriösa dykhotell i pemuteran,som arbetar för att bevara och återuppbygga korallreven i trakten med hjälp av lokalbefolkningen. Skulle ni åka till Pemuteran så rekommenderar jag varmt att åka till Menjangan island,som ligger knappt en mil öster. Underbar båttur och helt fantastiskt bra dyk. hade en sikt på +35 meter i vattnet. (kanske hade tur?)
Ubud är en väldigt bra knutpunkt för dagsutflykter,bara snacka med erat boende så fixar dom fram en pålitlig chafför för ca 50dollar heldag. Upplevde många vackra tempel på det sättet. En Nått som också är värt ett besök är kaffe/chocklad-plantaget,kommer inte ihåg exakt var det låg men eran ev. chafför har nog koll

Ett av mina bästa minnen från Bali var ett promenadstråk i ubud,rice field walk tror jag den kallades. Underbart vackert!
Som ni kanske märker blev jag väldigt biten på det här med dykning,och om ni endå är i sanur och är intresserad av dykning,är Crystal Divers ett måste! Där lärde jag mig dyka och jag blev helt fast. Stället drivs av två danskor,och är mycket seriöst med högt säkerhetstänk. Dom har även en dykinstruktör som extraknäcker som magiker. Om det inte fanns nått speciellt att titta på just för stunden under dyket,då började karln trolla under vattnet. Jag skrattade så masken fylldes med vatten hela tiden