ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-25, 15:20

Bubbelubbe

Nykomling
Bubbelubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile Ljuvliga Bali
Under hösten var jag på Bali och Gili Islands under knappt sex veckor och det var grymt häftigt på en massa olika sätt.

Reste med min son på 11 år och vi red på elefanter, åkte flotte (rafting), plaskade med en delfin i havet och tog dykarcertifikat båda två.

Dessutom hade vi förmånen att få besöka en balinesisk familj under Galungan som är en av balinesernas största högtidsdagar och de klädde upp oss i sina finaste kläder och tog med oss till templet.

Det var ett oerhört fascinerande äventyr och Bali överraskade mig enormt och nu laddar jag för en ny resa och finns det ressugna människor som vill ha lite sköna tips till en kommande resa till Bali, släng iväg ett mail så svarar jag.
Indonesien är fullständigt ljuvligt!!
Svara med citat

Gammal 2010-01-03, 20:31

Gäst

Standard Bali
Jag ska åka med min dotter på 11 år. Vi åker i 4 veckor februari-mars och tar tacksamt emot tips om vad som helst. Vi ska bo i Sanur och har inget annat planerat men har malariatabletter med oss ifall vi åker till någon av öarna. Vi gillar att snorkla men dottern vill inte dyka, gärna lite tips om bra snorklingsställen. Givetvis har vi tänkt att göra utflykter men vi har inte bokat något hemifrån. Tänkte även titta på delfiner.
Hälsningar Louise
Svara med citat

Gammal 2010-01-03, 22:06

Bubbelubbe

Nykomling
Bubbelubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag ska åka med min dotter på 11 år. Vi åker i 4 veckor februari-mars och tar tacksamt emot tips om vad som helst. Vi ska bo i Sanur och har inget annat planerat men har malariatabletter med oss ifall vi åker till någon av öarna. Vi gillar att snorkla men dottern vill inte dyka, gärna lite tips om bra snorklingsställen. Givetvis har vi tänkt att göra utflykter men vi har inte bokat något hemifrån. Tänkte även titta på delfiner.
Hälsningar Louise
Hej Louise!
Vilket spännande äventyr Ni har framför Er.
Waterbom Park i Kuta är ett skithäftigt place med vattenrutschkanor i mängder och varje unge älskar det stället. Jag och grabben spenderade en hel dag där och var helt slut efteråt, men med världens leenden i våra ansikten.
Vi bodde också i Sanur, men snorklade och dök enbart runt Gili Islands.
Skriv gärna ett personligt meddelande till mig så kan jag berätta mer.
Funderar just nu på om jag skall åka själv inom några veckor.
Take Care!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8