ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-17, 13:07

gurra

Standard Bali oskuld
Hej,

Jag och tjejen planerar en resa till Bali någon gång under sommaren 2010.
Jag har läst igenom hela forumet men skulle vilja ha lite svar på några frågor från de mer erfarna. Vi är båda relativt unga och ösnkar kombinera en semester med dagsutflykter, upptäcka det "riktiga" genuina Bali samt snorkla och besöka vita stränder med tukosblått vatten.

Till att börja med, vart rekommenderar ni att vi ska bo? Kuta? Nusa? Sanur?
Hur är vädret under juli, aug? Högsäsong gissar jag på?
Vart hittar man de finaste stranden med bäst vatten?
Vi gillar höga vågor kan tilläggas.

Vilka utflykter ska man göra, elefantasafari, simma med delfiner? Vilka ställen får man absolut inte missa?

Vart finns nattlivet? Hur ser prisnivån ut när det gäller mat, utflykt, massage och dylikt? Är det verkligen så billigt som folk skriver?

Till slut en sista fråga, vad är den stora skillnanden mellan Bali och Thailand? Varför ska man välja Bali framför Thailand? Jag vet att det är många frågor, skulle uppskatta alla svar ni har. Skulle verkligen betyda massor för oss.
Svara med citat

Gammal 2009-11-21, 00:08

Gäst

Standard
Hej,

Jag och tjejen planerar en resa till Bali någon gång under sommaren 2010.
Jag har läst igenom hela forumet men skulle vilja ha lite svar på några frågor från de mer erfarna. Vi är båda relativt unga och ösnkar kombinera en semester med dagsutflykter, upptäcka det "riktiga" genuina Bali samt snorkla och besöka vita stränder med tukosblått vatten.

Till att börja med, vart rekommenderar ni att vi ska bo? Kuta? Nusa? Sanur?

-->Tror ni hade uppskattt Kuta/Legian. Ung publik lite billigare och fest varje kväll.

Hur är vädret under juli, aug? Högsäsong gissar jag på?

-->Yes högsässong. Torrperiod men endast enstaka regn. Kan vara bra att boka i förväg. De trevligaste hotellen kommer att vara fullbokade och mindre prutmån på det som finns kvar. Skriv vad som du vill ha i hotellväg så kanske jag kan tipsa lite.

Vart hittar man de finaste stranden med bäst vatten?
Vi gillar höga vågor kan tilläggas.

Kuta beach, Dreamland, Uluwatu. Gili Ilands Du har kommit till rätt ställe. Inte för inte som Bali ses som ett av världdens främsta surfparadis. Det finns vågor för både nybörjare och elit..

Vilka utflykter ska man göra, elefantasafari, simma med delfiner? Vilka ställen får man absolut inte missa?

Upp till dig det finns så mycket. Men Ubud och Gili Ilands kan jag rekommendera.

Vart finns nattlivet?

-->Kuta. Fullt ös. Ge fan i droger. Räkna med att säljarna är poliser eller kompis med polisen. Resten kan du räkna ut... Annars safe att festa.

Hur ser prisnivån ut när det gäller mat, utflykt, massage och dylikt? Är det verkligen så billigt som folk skriver?

--> Det är ganska billigt faktiskt. Inte minst om man betalar rätt priser. Det går att spendera pengar på Bali också men då lever du väldigt gott. Bali är inte bara budget. Prova att besöka klubbarna Kudeta och Oceans27. Eller ät middag på Cafe Warisan. Något annat än "Harrys" hemma i svedala kan jag säga dig.

Till slut en sista fråga, vad är den stora skillnanden mellan Bali och Thailand?

--> Jag har inte varit i Thailand så mitt svar blir lite haltande. Mycket mindre svenskar på Bali. Södra Bali är säkert lika turistigt som turistområderna i Thailand. Bali är enda ön som har kvar den ursprungliga Hindu religonen och kulturen.

Varför ska man välja Bali framför Thailand? Jag vet att det är många frågor, skulle uppskatta alla svar ni har. Skulle verkligen betyda massor för oss.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8