ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-10-25, 14:42

luris

Nykomling
luris är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Singapore - Kuala Lumpur - Koh Phangan
Jag och ett par polare hade tänkt flyga till Singapore i början av januari 2010. Därefter ta oss vidare upp till Kuala Lumpur, för att sedan ta oss vidare till thailand och avsluta semestern på Koh Phangan och fullmoonpartyt!

Resan kommer vara i ca 4 veckor. Jag har lite funderingar kring resan som nån vänlig själ kanske kan svara på

Hur tar vi oss lättast mellan dessa resmål?
Singapore - Kuala Lumpur gissar jag på att man kan avverka med tåg eller buss. Det är trots allt inte så långt. Bokar man det isf på plats?

Kuala Lumpur - Koh Phangan verkar lite lurigare. Jag hittar inga flyg upp dit från KL. Kollade med Air Asia. Alternativet är ju att flyga till phuket och sen ta buss uppåt. Nån som har nån idé där?

Hur mkt tid bör vi lägga på dom olika ställena? Vad bör vi inte missa?
Tanken är väl att Singapore och KL är mest lite sightseeing och lite festande och Koh phangan blir sol, bad och partaj =)

MVH
Svara med citat

Gammal 2009-10-27, 22:49

Gäst

Standard svar
Ahh, låter som en bra resa
Jo kör buss ifrån Singapore till KL, är inte svårt att hitta! Gå till busstationen o kika bara.
Sen gällande sträckan KL-Koh Phangan..vet inte hur ni lagt upp med resetider nu visserligen men vi tog buss från KL upp till gränsen (några timmar) sen hoppa vi på ett natt-tåg vidare upp till Surat Thani, därifrån åker man vidare med båt ut till Koh Phangan! Gick faktist smidigt med tåget och de e ju bara o boka sovplats så går tiden fort! Detta skulle jag rekommendera, billigt och tar inte jättelång tid!

Sen hur mkt tid ni lägger på varje e svårt o säga, men absolut inte mer 4-5 dar i städerna, man hinner se ganska mkt om dagarna om man vill! Då äre ju bättre o satsa på ölivet uppe i thailand...O ta en sväng förbi Koh Samui när ni ändå är där, riktigt skön ö!

Hade jääligt gött!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8